Kullanılan malzemelerin tamamı geri dönüştürülmüş malzemelerden oluşan, Gülkent İlkokulu Cevat Kanmaz Geri Dönüşüm Kütüphanesi, hizmete açıldı. Milli Eğitim Bakanlığı’nın Temiz Okul ve Temiz Enerji çatısı altındaki bir alt proje olan Çevre Dostu 1000 Okul Projesi kapsamında Çınarcık Gülkent İlkokulu çalışmalarına devam ediyor..
Haber / Zeynep TAŞTAN
Proje kapsamında geri dönüşüme uygun atık malzemelerin değerlendirilmesi ile yapılan Gülkent İlkokulu Cevat Kanmaz Geri Dönüşüm Kütüphanesi Çınarcık Kaymakam Cemil Aksak, Yalova İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Abdülaziz Yeniyol, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Sıddık Badıllı, Çınarcık İlçe Milli Eğitim Müdürü Nedim Karabacak, İl Genel Meclisi Başkan Vekili Murat Kaya, Koru Belediye Başkanı Kamil Yaman, Çınarcık İlçe Jandarma Komutanı Mustafa Koçak, Çınarcık İlçe Emniyet Müdürü Eyüp Mol, Çınarcık İlçe Gençlik ve Spor Müdürü Gözde Gençtürk, Çınarcık İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Şehmus Polat, AK Parti Çınarcık İlçe Başkan Vekili Arzu Kaya, MHP Çınarcık İlçe Başkanı Mert Yılmaz, BBP Çınarcık İlçe Başkanı Ercan Aydın, AK Parti Çınarcık İlçe Kadın Kolları Başkanı Gülsen Turşak, İlçe Eğitim Kurum Yöneticileri, Gülkent İlkokulu ve Gülkent Ortaokulu öğretmen, öğrenci ve velilerinin katılımıyla açıldı. Burada kütüphane hakkında bilgi veren Çınarcık İlçe Milli Eğitim Müdürü Nedim Karabacak, “Çevre Dostu 1000 Okul Projesi kapsamında Gülkent İlkokuluna geri dönüşüm kütüphanesi, yağmur suyu toplama depoları, enerji tasarrufu sağlayan LED lambalara dönüşüm, zaman ayarlı musluk batarya takma işi faaliyetleri gerçekleştirilmiştir. Proje kapsamında Güneş Enerjisi Sistemi, Sera Yapımı , Enerji tüketimini anlık gösteren ekranların kurulumu, Kompost Makinası, yapımı, Peyzaj çalışmalarda devam etmektedir. Çocukları geleceğe yön veren liderler olarak yetiştirmeyi hedefleyen proje evlatlarımızın doğaya karşı ilgili bireyler olarak yetişmesini sağlama amacıyla başlamıştır” dedi.
‘YÜKSEK ÇEVRE BİLİNCİ İSTİYORUZ’..
Karabacak, sözlerini şöyle sürdürdü: “Çevre Dostu 1000 Okul Projesi, ‘Ağaç yaşken eğilir’ sözünün vücut bulmuş hali olmak ile birlikte öğrenmeyi ezberden ayıran, bilgiyi içselleştirmek ve hayata geçirme olağanı vermektedir. Evlatlarımız, doğaya karşı ilgili ve duyarlı bireyler olarak yetişmesi, yüksek bir çevre bilincine sahip olmalarını arzu edilmektedir. Bu proje kavramların yaşamdaki karşılıklarını göstermek ve uygulayabilecekleri imkânları oluşturma fırsatı tanımaktadır. Çocuklarımız vakitlerinin çoğunu okulda geçirmekte dolayısıyla okulların fiziksel yapısının, onların doğa dostu yaşam pratikleri kazanacakları bir ortama dönüşmesi için gerekli çalışmalar projenin hedefleri doğrultusunda yapılmaktadır” diye konuştu.