BIST 100
14.259,75 -0,50%
DOLAR
46,5140 0,03%
EURO
52,9845 0,26%
GRAM ALTIN
6.031,62 0,86%
FAİZ
40,65 -0,68%
GÜMÜŞ GRAM
86,97 1,29%
BITCOIN
59.523,00 -2,23%
GBP/TRY
61,5497 0,41%
EUR/USD
1,1378 0,18%
BRENT
75,13 1,89%
ÇEYREK ALTIN
9.861,70 0,86%

Doğmakta Olan

baha-tuna

Yapay zekanın her 6 ila 9 ayda bir kapasitesinin ikiye katlandığı söyleniyor! 2022-2023 gibi muhabbet ettiğimde o kadar da hoşuma gitmiyordu ama an itibariyle geleceği parlak duruyor! Şimdiden daha neleri neleri yapabildiği söyleniyor ve dahası da yolda...

Hayal ederdim kafa dengi sohbet arkadaşlarını... Asistanlık da yapabilecek gibi duruyor! Kullanması ve adapte olması kolay değil ama giderek de kolaylaşacak gibi... Vasıflı eleman gerektiren işleri vasıfsız elemanlar yapabilecek bence! Zaten insan beyninin de nihayetinde bir sınırı var; o sınırların uzantıyla da olsa genişlemesi kötü mü olur?

1984 ve Cesur Yeni Dünya korkutuyor! Gerçi yazılmış olmaları belki de gerçeğe dönüşmesini engelleyecek en birinci şey! 'İşe yaramaz yiyici' olarak görülüyor olabiliriz ama her zaman aksi giden birşeyler de illa olacak! Bütün zamanını birbiriyle didişmekle geçiren bir ekosistem? Neden olmasın? Detente olsa dahi hiç olmaz değil! Bilgisayarlarda tek bir 0 ile 1 kazara yer değiştirdiğinde dahi çok ciddi sonuçları olabiliyor! Kıyamet senaryolarının da binlerce yıldır dolaşımda oluşu gerçeği göz ardı edilmemelidir!

Bu olağanüstü olaylar tam da neoliberalizmin yarattığı krizler ile aynı zamana geldi; sanayi devrimi de batı medeniyetinin ömrünün sonlarına doğru başlamıştı... Sistemler sadece zor gücü ve şiddet tekeliyle ayakta kalamaz; rıza da üretmek zorundadır ve okur-yazarlığın maliyeti günümüzün Neo Gutenberg devrimi sonucunda iyice aşağılara indiği için en dibin dibindeki dahi bu alanda varlığını gösterme şansına sahip! Hele de matbaa ve kağıttan önce bu şans sadece en güçlülerdeydi ve dolayısıyla herşeyi onlar belirleyebiliyordu! Ulaşım ve iletişim de artık muazzam hızlara ulaştı! Bir analistin dediğine göre global sistem 2030'a kadar yeniye dönüşmüş olacak! Sanayi devriminin ilk yüzyılı da perişanlıktı ama nihayetinde Bismarck ve Disraeli yapmak zorunda olduklarını yapmıştı! Şimdi ise İmparatorluk Roma'sındaki gibi küresel elitler paralize halde!

Yeni teknolojiler pastayı büyütüyor ama pastanın dağılımı entellektüelliğin büyümesiyle düzelecek! Şu anda karamsar olmamız normal çünkü neoliberalizm bütün dünyayı kaynattı! Sonuçta İmparator Neron beklenen Deccal ilan edilmişti ama üzerinden nerdeyse 2000 yıl geçti!

Demişler ya 'Su akar yatağını bulur' diye...

 

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.
Yeni bir yorum göndermek için 60 saniye beklemelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?