yalovahabercihabergazetegündemgüncelson dakikaenflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhpak parti
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Yalova
Hafif Yağmurlu
9°C
Yalova
9°C
Hafif Yağmurlu
Pazar Hafif Yağmurlu
10°C
Pazartesi Az Bulutlu
10°C
Salı Az Bulutlu
12°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
14°C

BİK TOPLANTILARI VE YEREL BASIN GERÇEĞİ!

15.09.2022 17:44
0
A+
A-

 

Basın İlan Kurumu’nun (BİK) düzenlediği Gazete Sahipleri ve Temsilcileri Bölge Toplantıları devam ediyor. Hafta başında Bursa’da düzenlenen toplantıya Yalova’nın yanı sıra ev sahibi Bursa, Bilecik, Sakarya, Kocaeli, Düzce, Bolu, Çanakkale, Balıkesir gibi civar illerin gazete sahipleri ve temsilcileri iştirak etmişti. Toplantıların ikincisi hafta içinde bu defa İzmir’de yapıldı ve buradaki toplantıya da ev sahibi İzmir’in dışında Muğla, Aydın, Denizli, Manisa ve Uşak’ta yayın yapan gazetelerin sahip ve temsilcileri katıldı.

………………..

Her iki toplantıyı organize eden Basın İlan Kurumu (BİK) gazetelerin mevcut durumunu gözler önüne serdi, geleceğe yönelik mesajlarda internet siteleri ve sosyal medya ağının ön planda olacağı vurgulandı.

BİK Genel Müdürü Sayın Cavit Erkılınç; kurum olarak tespitlerini, görüş ve önerilerini katılımcılarla paylaştı, gayet net açıklamalarda bulundu.

………………..

Gazetelerin mevcut şartlarda, bilinen-klasik yönetim biçimleriyle ayakta kalmalarının mümkün olmadığının ve internet haber siteleri ile birlikte sosyal mecra (facebook/instagram/twitter/youtube) aktif hale getirilmeden, etkin kullanılmadan yerel gazeteciliğin sürdürülebilir olmayacağının altı çizildi. Ayrıca, sadece resmi ilanlarla sınırlı bir bütçenin yerel medyayı ayakta tutmaya yetmeyeceği de vurgulandı. Ve bir de; gazetelerin binalarını yenilemeleri, çalışanların ayrı fiziki ortamlarda daha verimli ve rekabetçi bir çalışma ortamına kavuşturulması, gazete, internet yayıncılığı ve sosyal medyanın bir bütün olarak ele alınması tavsiye edildi.

…………………

Buraya kadar anlaşılmayan bir durum yok…

Tespitler gayet doğru ve yerinde…

Ancak; sorunun nasıl aşılabileceği, yerel basının nasıl daha güçlü ve etkin olabileceği, mevcut ekonomik koşullarda saygınlığını nasıl koruyabileceği noktasında ciddi boşluklar, eksikler var…

…………………

Önce şunun altını bir çizelim…

2023’te 60. yayın yılına girmeye hazırlanan HABERCİ olarak, kurumsal anlamda zaten ne yaptığımızı, ne yapacağımızı biliyoruz.

22.02.2022 tarihli HABERCİ’nin manşetinde Yalova halkına bir taahhütte bulunmuş, kısa ve orta vadeli projelerimizi okurlarımızla, saygıdeğer Yalova halkımızla paylaşmıştık…

Bu doğrultuda…

  • 59 yıllık yazılı arşivlerimizin dijital dönüşümünü tamamlarken eş zamanlı olarak web sitemizi daha verimli hale getirecek, sosyal medyada (instagram, facebook, twitter) etkin olacağız demiştik.
  • Web sitemizi geliştirdik, sosyal medya ağımızı oluşturduk, dijital dönüşüm için uzman firmalarla görüşmelerimizi tamamlamak üzereyiz.
  • Hem Yalova’ya hem de HABERCİ’nin 59 yıllık mazisine yakışır fiziki yapılanma ile bir BUTİK MEDYA MERKEZİ inşa edeceğiz demiştik.
  • Kendi arazimiz üzerinde; 200 m2 tabana oturan, toplam 700m2 kapalı alanlı ‘BUTİK MEDYA MERKEZİ’ için taslak projemiz (gazete, internet yayıncılığı, sosyal medya, youtube stüdyosu, tasarım ve baskı alanları, toplantı odası, yönetim ofisleri, sosyal donatı alanları ayrı olacak şekilde) tamam; yatırım bütçesi oluşumu ve inşaat aşaması için hazırlıklarımız sürüyor.

…………………..

Bunları niçin yazdık…

Zira şimdi söyleyeceklerimiz HABERCİ için değil, kendi kişisel ve kurumsal menfaat ve beklentilerimiz için değil…

Sayısı 900’ü aşan yerel basın kuruluşumuz için…

 

  • Bir elin parmaklarını geçmeyecek genel basına sağlanan hak ve imtiyazlar aynen yerel basına da sağlanmalıdır; zira Büyük Önder Atatürk’ün FAZİLET ADALARI olarak tanımladığı yerel basın bu ülkenin hem geçmişi hem de geleceğidir. Milli Mücadele’de biz vardık, DAHA GÜÇLÜ BİR TÜRKİYE savaşında da biz olacağız. Duruma göre konum geliştiren genel basından, menfaatçilerden, iş ve ihale takipçilerinden daha değersiz değildir; Anadolu Basını, yani YEREL BASIN!
  • Resmi ihale ilanlarıyla bu gemi yürümez; doğru tespit. O halde; başta özel bankalar ve devlet bankaları olmak üzere, devletten imtiyazlı tüm OSB’ler, tüm sanayi kuruluşları bir genelge ile yerel basına yönlendirilmeli, tüm etkinlikler, yatırım ve planlamalar ‘resmi ilan statüsünde’ ilan-reklama dönüştürülmelidir.
  • Kamuya açık alanların önemli bir bölümünde (restoran, cafe, oteller ve konaklama tesisleri v.b), eğitim ve sağlık kuruluşlarında (resmi-özel okullar, resmi özel hastaneler v.b.) yerel gazete bulundurulması ‘zorunlu’ hale getirilmeli, bu yönde teşvik ve denetimler sağlanmalıdır.

………………….

Yerel basının temsilcileri enerji ihaleleri istemiyor, bankalardan karşılıksız krediler istemiyor, devlet torpiliyle yurt içinde ve dışında ticari imtiyazlar istemiyor..

Lütuf istemiyor, sadaka istemiyor…

Atatürk’ten sonra kaybolan, kaybettirilen itibarını istiyor…

Hakkı olanı istiyor…

Adalet istiyor…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yazarın Diğer Yazıları
23.02.2023 16:14
15.06.2023 14:37
27.01.2023 10:51
02.03.2023 13:43
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.