yalovahabercihabergazetegündemgüncelson dakikaenflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhpak parti
DOLAR
34,4317
EURO
36,1497
ALTIN
2.959,80
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Yalova
Yağmurlu
22°C
Yalova
22°C
Yağmurlu
Perşembe Parçalı Bulutlu
20°C
Cuma Yağmurlu
20°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
9°C
Pazar Çok Bulutlu
10°C

2023 YILINDA 16 MİLYON İCRA-İFLAS KARARI ALINDI

2023 YILINDA 16 MİLYON İCRA-İFLAS KARARI ALINDI
08.05.2024 16:26
0
A+
A-
  • Adalet Bakanlığı tarafından açıklanan adli istatistik verilerine göre Türkiye’de 2023 yılında tam 16 milyon icra ve iflas kararı çıkarıldı. TÜRKKEP’e göre icra-iflas durumunda ihtar ve ihbar gibi her türlü yasal bildirimin elektronik ortam üzerinden kolayca yapılması ve yasal süreçlerin hız kazanması için şirketlerin ekosistemlerini KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) ile yönetmesi büyük önem taşıyor.

 

Haber / Zeynep TAŞTAN

Adalet Bakanlığı, 2023 yılının adli istatistik verilerini açıkladı. Türkiye’de işlenen suçların detaylı rakamlarına yer verilen 132 sayfalık raporda, 2023 yılının ve önceki 2 yılın icra-iflas rakamları karşılaştırılarak açıklandı. Buna göre; icra ve iflas dairelerinde 2021’de 8 milyon, 2022’de 8.2 milyon icra iflas kararı alındı. Bu rakam 2023 yılında yaklaşık 2 katına yükseldi ve tam 16 milyon icra ve iflas kararı çıkarıldı. Bu durum alacaklıların iflas eden şirketlerden haklarını alabilmeleri için yasal bildirimlerini nasıl yapılacağı konusunu bir kez daha gündeme getirdi. TÜRKKEP’e göre; ticarette yaşanması oldukça mümkün olan bu tip durumlarda ihtar ve ihbar gibi her türlü yasal bildirimin elektronik ortam üzerinden kolayca yapılması ve yasal süreçlerin hız kazanması için şirketlerin ekosistemlerini KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) ile yönetmesi büyük önem taşıyor.

YASAL BİLDİRİMLER KEP İLE KOLAYCA YAPILABİLİYOR..

Temerrüde düşen ya da iflas eden şirketlerden alacağı olan işletmeler ve bireyler haklarını aramak için kanuni yollara başvurmak durumunda. Mahkemeye başvurabilmek için ise ilgili işletmeye önceden ihtar, ihbar vb yasal bildirim yapmaları gerekiyor. Noter üzerinden gönderilen iadeli taahhütlü postalar zaman ve maliyet kaybına neden olurken evrakların kaybolması ya da ulaşmaması gibi riskleri de beraberinde getiriyor. Evrakların fiziki olarak gönderilmesi için kargo, kâğıt, baskı, toner, zarf ve yakıt gibi gider kalemlerine ihtiyaç duyuluyor. Zaten mağduriyet yaşayan alacaklılar bir de bu maddi yüklerle karşı karşıya gelebiliyor. Kâğıt üretiminde ağaçların kesilmesi ve kâğıdın bir yerden bir yere ulaştırılması için harcanan mazot, benzin gibi yakıtlar ise çevreyi olumsuz etkiliyor. Fiziki bildirim işlemi günler hatta haftalar sürebiliyor. Karşı tarafın adres değişikliği yapması durumunda ise evrakın muhatabına ulaştırılması neredeyse imkânsız hale geliyor. KEP, tüm bu işlemlerin daha zahmetsiz, çok daha az maliyetle ve maksimum güvenle gerçekleştirilmesini sağlıyor. KEP üzerinden fesih, ihtar, ihbar vb. her türlü bildirim resmi ve yasal bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Yasal geçerli olan bu bildirimlerle karşı taraftan hak talep edilebiliyor. Alıcı ve gönderici kimliklerinin net bir şekilde belli olduğu KEP sistemi üzerinden yapılan bir resmi iletişimde gönderici iletiyi kendisinin göndermediğini, alıcı ise iletinin kendisine ulaşmadığını iddia edemiyor. Hukuki geçerliliğe sahip olan KEP sistemi, iletilere dair gönderildi ve okundu gibi tüm bilgileri, değişmezlik garantisiyle 20 yıl süreyle saklıyor. Deliller gerektiğinde mahkemede delil olarak kullanılabiliyor. KEP üzerinden gönderilen her türlü ileti 24 saat içerisinde okundu olarak kabul ediliyor. KEP; çalışan-işveren, şirketler, tedarikçiler ve mal alanlar arasındaki tüm iletişimi güvenli, yasal, hızlı ve zahmetsiz bir hale getiriyor.

‘KEP YÜZDE 95 MALİYET TASARRUFU SAĞLIYOR’..

Yasal bildirimlerin KEP üzerinden yapılmasının birçok avantajı olduğunu ifade eden TÜRKKEP Genel Müdürü Olcay Yıldız, “KEP’in kullanım oranı ülkemizde her geçen gün artmaya devam ediyor. Çünkü KEP, kullanıcılarına güvenli, kolay, hızlı ve yasal bir iletişim imkânı sunuyor. KEP’in en çok kullanıldığı alanlardan bir tanesi de yasal bildirim konusu. Bildirimlerin fiziki olarak değil elektronik ortam üzerinden yapılmasının pek çok avantajı bulunuyor. Birebir şahit olduğum ve hatta fotoğrafladığım bir olayı paylaşmak istiyorum: Bir şirket herhangi bir nedenden dolayı kapatıp gitmiş. Kapısında 30 tane haber kâğıdı ve 3 tane tebligat var. Bu kâğıtları ve tebligatları gönderenlerin kapatan şirketten alacakları var. Haklarını aramak adına mahkemeye başvurabilmek için bu bildirimleri yapmak zorundalar. Düşünün 35 kişi bu kapıya gelmiş, asansörle yukarı çıkmış ve elektrik harcamış, araçlarını kullanarak mazot harcamış, kâğıt kullanmış vs. Bu konu aslında ticaretin çok içinde olan bir konu ve firmalar çeşitli sebeplerle temerrüde düşebilirler. Ancak ticaretin bu kdar içinde olan bir konuda hak aranması bu kadar zahmetli olmamalı. Bu işlemler gönderim yapan kişiler için oldukça maliyetli. Eğer bu işlemler KEP üzerinden yapılsaydı maliyetin yüzde 5’ine gerçekleştirilebilirdi. Üstelik zaman kaybı da cabası. O nedenle gelecekte bu resmin olmaması adına biz KEP’in bütün ticari kuruluşlarda zorunlu hale gelmesi gerektiğini düşünüyoruz. Biz TÜRKKEP olarak ekosistemleri KEP’leştirmek için kendi payımıza düşeni yapıyoruz” dedi.

‘KEP KULLANIMININ ARTMASI İÇİN ÇALIŞMALARIMIZI SÜRDÜRÜYORUZ’..

KEP’in ticari kullanım senaryosunun önemine vurgu yapan Yıldız, “Sözleşmelerdeki ihlallerde ya da değişikliklerde noter kanalı yerine KEP’in kullanılması oldukça önemli bir konu. Burada işin dijital olarak yapılması ciddi anlamda operasyonel tasarruf sağlıyor. Aynı zamanda gönderim yaparken çıktı alma, kâğıdı zarfa koyma, kargoya verme, ulaştırma gibi faaliyetleri ortadan kaldıran KEP sistemi hem maliyeti düşüren hem de çok daha çevreci bir çözüm. Çünkü KEP sayesinde kâğıt tüketimi, kâğıdın ulaştırılması gibi doğayı kirletici faktörler olmuyor. Normalde sözleşmesel anlaşmazlıklarda ilgili sözleşmenin içerisinde bir iletişim adresi yazar. Sözleşmeden kaynaklı sorun yaşandığında bu adrese bildirim yapılacağı belirtilir ve anlaşmazlık durumunda noter kanalıyla gönderim yapılır. Sözleşme içerisine KEP bilgileri yazıldığında KEP adresi de bu işlevi görmeye başlıyor. Hukuki geçerliliğe sahip olan KEP sistemiyle yasal olarak fiziki gönderimden hiçbir fark olmuyor. KEP’in fiziki gönderimden ayrışan çok önemli avantajları var. Örneğin bir adrese yasal bildirim gönderdiniz ve alıcı o adresten taşınmış. Bu durumda evrakın muhatabına iletilmesi mümkün olmuyor. Evrak muhtara bırakılıyor ve belli bir süre içerisinde kabul edilmiş sayılıyor ya da tekrar tekrar gönderimler yapılması gerekiyor. Oysa KEP’te böyle bir durum söz konusu değil. KEP’ten karşı tarafa gönderim yapılabiliyor ve gönderildiğinin ispatı dakikalar içerisinde alınabiliyor. Hiç kimse bildirimin gönderilmediği ya da teslim alınmadığı iddiasında bulunamıyor. Bu nedenle sözleşmesel süreçlerin yönetiminde her iki tarafın da korunması adına KEP kullanımı çok önemli. Biz de KEP’in bu özelliği nedeniyle sözleşmesel konularda KEP kullanımının daha da artması adına çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Tüm ticari işletmelerimizi ve bireylerimizi TÜRKKEP’in avantajlarla dolu KEP dünyasına davet ediyoruz” ifadelerini kullandı.

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.