
1989 Zorunlu Göçü’nün simgesi haline gelen Türkan Bebek’in anısını yaşatmak amacıyla Çorlu Belediyesi tarafından yaptırılan Göç Anıtı, düzenlenen törenle açıldı. Açılışa Balkan Türkleri Göçmen Dernekleri Federasyonu ve çok sayıda sivil toplum kuruluşu temsilcisi katıldı.
Haber / Zeynep TAŞTAN
Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde, Bulgaristan’da Türklere yönelik uygulanan asimilasyon politikaları ve 1989 Zorunlu Göçü’nün unutulmaması amacıyla yaptırılan Göç Anıtı düzenlenen törenle hizmete açıldı. Tarihi hafızayı canlı tutmak ve yaşanan acıları gelecek nesillere aktarmak amacıyla hayata geçirilen anıt, duygu dolu anlara sahne oldu.
Açılış törenine Balkan Türkleri Göçmen Dernekleri Federasyonu adına Federasyon Başkanı Abdurrahim Nursoy’un yanı sıra Yalova BAL-GÖÇ Dernek Başkanı Lütfi Özgür ile Kartal Balkanlar Derneği Başkanı ve Kartal Belediye Başkan Yardımcısı Olcay Özgön katıldı. Törene ayrıca Bulgaristan’dan ve Türkiye’den çok sayıda siyasetçi, diplomat ve sivil toplum temsilcisi iştirak etti.
GENİŞ KATILIM SAĞLANDI..
Açılış programında Bulgaristan Cumhuriyeti Başkonsolosu Petır Arabaciev, İlerici Bulgaristan Partisi Sofya Milletvekili Nihal Özergan, geçmiş dönem Hak ve Özgürlükler Hareketi Genel Başkan Yardımcısı ve Razgrad Milletvekili Ahmed Ahmedov ile geçmiş dönem Haskovo Milletvekili Sezgin Mehmed de yer aldı. Balkan coğrafyasından gelen çok sayıda dernek ve vakıf temsilcisi de programa katılarak birlik ve beraberlik mesajı verdi.
TARİHİ HAFIZA GELECEĞE AKTARILACAK..
Konuşmalarda, 1980’li yıllarda Bulgaristan’da Türk azınlığa yönelik uygulanan baskı ve asimilasyon politikalarının unutulmaması gerektiği vurgulandı. Türkan Bebek’in, kimlik mücadelesinin ve özgürlük arayışının sembollerinden biri olduğu ifade edilirken, Göç Anıtı’nın geçmişte yaşanan acıların hafızalarda canlı tutulmasına katkı sağlayacağı belirtildi. Katılımcılar, zorunlu göç sürecinde büyük mağduriyetler yaşayan soydaşların yaşadıkları acıların unutulmaması ve gelecek kuşaklara aktarılması gerektiğine dikkat çekti.
TEŞEKKÜR MESAJI..
Balkan Türkleri Göçmen Dernekleri Federasyonu tarafından yapılan açıklamada, başta Türkan Bebek olmak üzere asimilasyon politikalarının ve zorunlu göçün tüm mağdurlarının rahmet, minnet ve saygıyla anıldığı belirtildi. Açıklamada ayrıca bu anlamlı eserin hayata geçirilmesine öncülük eden Çorlu Belediye Başkanı Ahmet Sarıkurt, Belediye Başkan Yardımcısı Güner Çetin ve emeği geçen herkese teşekkür edildi. Göç Anıtı’nın, Balkan Türklerinin yaşadığı acıları, mücadeleyi ve dayanışma ruhunu gelecek nesillere aktaracak önemli bir sembol olarak Çorlu’da yerini aldığı ifade edildi.

