yalovahabercihabergazetegündemgüncelson dakikaenflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhpak parti
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Yalova
Yağmurlu
19°C
Yalova
19°C
Yağmurlu
Cumartesi Hafif Yağmurlu
9°C
Pazar Hafif Yağmurlu
10°C
Pazartesi Az Bulutlu
10°C
Salı Çok Bulutlu
12°C

POLAT, İTİRAZ DAVASINI KAZANDI

POLAT, İTİRAZ DAVASINI KAZANDI
26.02.2024 14:11
0
A+
A-

POLAT, İDO ALEYHİNE AÇTIĞI TÜKETİCİNİN HAKEM KURULU KARARINA İTİRAZ DAVASINI KAZANDI

  • Yeniden Refah Partisi Yalova Belediye Başkan Adayı Ayhan Polat, İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (İDO) aleyhine açtığı davayı kazandı. Emsal niteliğinde bir karar veren mahkeme, Ayhan Polat’ı haklı buldu..

 

Haber / Zeynep TAŞTAN

Davaya konu olay şöyle gelişti: Ayhan Polat 16 Mayıs 2022 tarihinde iş ziyareti için Pendik’e gitmek üzere İDO’dan bilet satın aldı. Ancak sefere 10 gün kala İDO’yu arayarak biletini iptal etmek istedi. Ancak İDO’nun müşteri hizmetleri bileti iptal edemeyeceklerini söyleyerek Polat’ın talebine olumsuz yanıt verdi.

Tüketici Hakem Kurulu talebini reddetti..

Bunun üzerine Yalova Valiliği Tüketicinin Hakem Kurulu’na başvuran Polat, mağdur olduğunu ifade ederek bilet ücretinin tarafına ödenmesini istedi. Polat’ın bu talebini değerlendiren Yalova Valiliği Tüketicinin Hakem Kurulu, Polat’ın istediğini reddederek İDO’yu haklı buldu.

Mahkeme Ayhan Polat’ı haklı buldu..

Yalova Valiliği Tüketicinin Hakem Kurulu’nun kararını haksız bulan Polat, bu sefer konuyu mahkemeye taşıdı. Polat’ın talebi üzerine Yalova 4. Asliye Hukuk Mahkemesi’nde ‘Tüketici Hakem Kurulu Kararına İtiraz’ davası açıldı. Davayı karara bağlayan Yalova 4. Asliye Hukuk Mahkemesi, İDO’yu haksız buldu. Bilet ücretinin Ayhan Polat’a geri ödenmesine hükmeden Yalova 4. Asliye Hukuk Mahkemesi, Polat’ın lehine karar verdi. Yalova Valiliği İl Tüketici Hakem Heyeti kararının iptal istemine ilişkin yapılan duruşmanın gerekçeli kararında; “Taraflar arasında mobil uygulama üzerinden davasının promo bilet aldığı hususunda uyuşmazlık bulunmaktadır. Uyuşmazlık, bu biletin seferden önce cayma hakkı kullanılmak sureti ile bedel iadesi isteyip istenmemesine ilişkindir” denildi.

14 günlük cayma hakkı bulunuyor..

İDO ise tüketici hakem dosyasına sunmuş olduğu savunmasında, promo class biletinin iade edilemeyeceği, ancak sefer saatine 1 saatten fazla süre bulunduğu takdirde bilet tutarının %50’si oranında kesinti yapılarak değişiklik yapılabileceğini, bilet satın alınırken davacı tarafa bildirildiğini belirtti. Davacı Ayhan Polat’ın Vekili Av. Yakup Taşçı ise, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinin 9/1 maddesi kapsamında ve aynı yönetmeliğin 11/1 maddesi kapmasında 14 günlük cayma hakkının bulunduğunu ve bunun bilgilendirme yükümlülüğü bulunduğunu beyan etti. Taraflar arasında, sözleşme matbu niteliğinde bir sözleşme olup, bir sözleşmenin her iki tarafı da sözleşme özgürlüğüne sahip olmasına rağmen, örgütlülüğe ve ekonomik gücü nedeniyle  içeriğini davalı satıcı/hizmet sahibinin önceden tek taraflı olarak belirlediği sözleşme hükümlerine diğer tarafın sadece katılıp katılmama yönünde iade beyanında bulunduğu, tüketici olan davacının sözleşmeyi sadece okudum butonunu işaretlemek suretiyle imzalamasının tek başına sözleşme hükümlerinin müzakere edildiğini gösteremeyeceği değerlendirildi.

Haksız şart niteliğinde..

Yukarıda yasa maddesinde yer verildiği üzere sözleşmenin iptalinin istenmeyeceğine yönelik sözleşme maddesi haksız şart niteliğinde olup, davacı tüketici davalı tarafa biletini iptal ettirmek ve bedel iadesi yapılması talebini makul süre içerisinde sunmuş olduğundan, bilet tutarının tüketiciye iadesi gerektiğinden davanın kabulüne, Yalova İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığının 08.08.2022 tarih ve 012120220001021 numaralı kararının iptali ile 67.00 TL’nin hizmetin gerçekleştirilemediği bilet tarihi olan 16.05.2022 tarihinden itibaren, işleyecek yasal faizi ile birlikte, davalı İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (İDO) dan alınarak, davacı Ayhan Polat’a verilmesine karar verildi.

Bilet fiyatının yasal faiziyle birlikte iadesine karar verildi..

Ayrıca mahkeme kararında şu hükümlere yer verildi: “Davanın kabulü ile; Yalova İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığının 08.08.2022 tarih ve 012120220001021 numaralı kararının iptali ile 67.00 TL’nin hizmetin gerçekleştirilemediği bilet tarihi olan 16.05.2022 tarihinden itibaren, işleyecek yasal faizi ile birlikte davalı İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (İDO) dan alınarak, davacı Ayhan Polat’a verilmesine, 80,70 TL başvurma harcı ile 80.70 TL karar ve ilam harcının davalıdan alınarak hazineye irad kaydına, davacı tarafından yatırılan gider avansına talep halinde davacıya iadesine, davacı kendisi vekil ile temsil ettirdiğinden yürürlükte bulunan A.A.Ü.T. uyarınca 67.00 TL vekalet ücretinin davalıdan alınarak davacıya verilmesine. Dair tarafların yokluğunda dosya üzerinden yapılan incelemede TKHK’nın 70/4-5 maddeleri gereğince kesin olmak üzere karar verildi.”

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.