yalovahabercihabergazetegündemgüncelson dakikaenflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhpak parti
DOLAR
35,1564
EURO
36,6793
ALTIN
2.956,96
BIST
10.025,47
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Yalova
Hafif Yağmurlu
9°C
Yalova
9°C
Hafif Yağmurlu
Pazartesi Parçalı Bulutlu
10°C
Salı Açık
12°C
Çarşamba Açık
14°C
Perşembe Parçalı Bulutlu
15°C

KREDİ KARTI KULLANICILARINA PARA PUAN UYARISI

KREDİ KARTI KULLANICILARINA PARA PUAN UYARISI
27.12.2024 17:39
0
A+
A-

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Yalova Şubesi Başkanı Gürkan Kaçar, yıl sonuna yaklaşırken kredi kartı kullanıcılarına önemli bir uyarıda bulundu…

 

Haber / Zeynep TAŞTAN

Kaçar, 31 Aralık itibarıyla birçok bankanın kredi kartlarında biriken para puanları silme veya geçersiz kılma uygulamasına başvurabileceğini belirterek, tüketicilerin hak kaybı yaşamaması için birikmiş puanlarını kullanmaları gerektiğini ifade etti.

BANKALARIN FARKLI UYGULAMALARI VE SÜRE KISITLAMALARI..

Kredi kartı kullanıcılarının yıl boyunca harcamalarına bağlı olarak kazandıkları para puanlar, farklı bankalarda çeşitli geçerlilik sürelerine tabi tutuluyor. Bazı bankalar yıl sonunda bu puanları sıfırlarken, diğerleri daha esnek uygulamalarla süresi dolan puanlar için alternatif çözümler sunabiliyor. Uzmanlar, tüketicilere, mobil uygulama veya çağrı merkezleri aracılığıyla puanlarının son kullanım tarihlerini öğrenmelerini öneriyor. TÜKODER Başkanı Gürkan Kaçar, kredi kartlarında biriken puanların tüketicilerin finansal işlemleri sonucunda kazandığı bir hak olduğunu ve bu hakların korunması gerektiğini vurguladı. Kaçar, bankaların yıl sonu gibi keyfi tarih uygulamalarıyla tüketicileri mağdur ettiğini belirterek şu ifadeleri kullandı:”Kredi kartı kullanımından kazanılan puanlar, tüketicilerin kazançlarıdır ve bu haklar zamana bağlı olmaksızın korunmalıdır. Puanların silinmesi ya da geçerlilik sürelerinin kısıtlanması, açık bir şekilde tüketici haklarına aykırıdır ve finansal sistemin güvenilirliğini zedelemektedir.”

TÜKODER’DAN DÜZENLEME ÇAĞRISI..

Kaçar, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’na (BDDK) konuyla ilgili gerekli düzenlemeleri yapma çağrısında bulundu. Tüketicilerin kazandıkları kredi kartı puanlarının süresiz bir şekilde kullanılabilir olmasını garanti altına alacak yasal düzenlemelerin hayata geçirilmesi gerektiğini belirten Kaçar, bankaların puanlarla ilgili bilgilendirme politikalarını da şeffaf hale getirmesi gerektiğini ifade etti. “Tüketiciler, puanların silineceğine dair bir bilgilendirme almadılarsa haklarını arayabilirler. Kampanyaların başlangıcında puanların geçerlilik süresi net bir şekilde belirtilmelidir. Eğer bu bilgi verilmediyse, tüketiciler hakem heyetlerine başvurarak mağduriyetlerini giderebilirler” dedi.

PARA PUANLARIN KULLANIMINA DAİR TAVSİYELER..

Kaçar, özellikle yıl sonuna yaklaşırken tüketicilere kredi kartı puanlarını kontrol etmelerini tavsiye etti. Bankaların mobil uygulamaları üzerinden birikmiş puanların durumunun kolayca öğrenilebileceğini belirten Kaçar, puanların yıl sonundan önce zincir marketlerde veya diğer alışveriş noktalarında harcanmasının hak kaybını önleyeceğini dile getirdi. “Tüketiciler, yıl sonu gelmeden birikmiş puanlarını kullanmalı. Çünkü bu puanlar, tüketicilerin kazanılmış haklarıdır. Bankaların puanları sıfırlama veya geçersiz kılma gibi uygulamaları nedeniyle bu haklar kaybedilmemelidir,” şeklinde konuştu.

TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNE BAŞVURULABİLİR..

Kaçar, tüketicilerin bu tür mağduriyetlerle karşılaşmaları durumunda Tüketici Hakem Heyetleri’ne başvurabileceklerini hatırlattı. Özellikle bankaların yeterli bilgilendirme yapmaması durumunda tüketicinin hak arama sürecinde destek alabileceğini belirten Kaçar, bu konuda daha geniş bilgilendirme kampanyalarının yapılması gerektiğini vurguladı.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.