yalovahabercihabergazetegündemgüncelson dakikaenflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhpak parti
DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Yalova
Yağmurlu
18°C
Yalova
18°C
Yağmurlu
Cumartesi Hafif Yağmurlu
9°C
Pazar Hafif Yağmurlu
10°C
Pazartesi Çok Bulutlu
9°C
Salı Parçalı Bulutlu
12°C

OLMAZSA OLMAZIMIZ  YADO

OLMAZSA OLMAZIMIZ  YADO
31.01.2022 18:16
0
A+
A-

 

  • Haber/Yorum – İbrahim YURDAGÜL

Deniz ulaşımı, Yalova’nın İstanbul’a bağlantısının önemli saç ayaklarından biri. Topçular iskelesi ya da köprü dışında Yalova merkezden İstanbul’a ulaşımını deniz otobüsü ve feribot seferleri ile sağlayan Yalovalılar, özellikle İDO’nun özelleşmesi sonrasında ciddi sıkıntı yaşamaya başladılar.

Zaman zaman sefer sayılarında kısıtlamaya gidilmesi, belli dönemlerde bazı hatların kullanım dışı kalması ve en nihayetinde fiyat politikalarındaki tutarsızlık, biletlerin pahalılığı Yalova halkının tepkisini çekiyor.

Bursa Büyükşehir Belediyesi, yaşanan sıkıntıları Mudanya hattında BUDO’yu devreye sokarak çözdü. Bursa Deniz Otobüsleri (BUDO) Bursa halkına önemli bir hizmet sundu ve hem İDO ile rekabeti dengeye oturttu hem de fiyat politikasındaki tekelleşmeye son vererek düzenlediği seri kampanyalarla halkına önemli bir avantaj sağladı.

Şehir Hatları İşletmesi’nin devre dışı kalmasıyla yıllardır İDO’ya mahkum kalan ve bu firmaya tüm iskelelerinin kullanım hakkını sunarken tek taraflı yaptırımlardan kurtulamayan Yalova, her gün İstanbul’a gidip gelme mecburiyetinde olan öğrenciler, iş adamları, memur ve işçiler için bir çözüm üretemedi.

HABERCİ olarak şehrin yönetenlerini defalarca göreve davet etmemize, Yalova Deniz Otobüsleri’ni (YADO) devreye sokarak İDO ile rekabete yön veren taraf olmamız gerektiğinin altını çizmemize rağmen bir türlü sonuç alınamadı.

Son olarak şehrin bazı sivil toplum kuruluşları TURYOL ile bağlantı kurarak bu firma üzerinden sorunların aşılmasına çalışıyor, yeni hatların devreye sokulması için çaba sarf ediyor.

Ancak gerçek şu ki; İDO olsun TURYOL ya da başka firmalar olsun, hiçbiri ticari kaygılarının bir adım ötesine geçemez. Kalıcı çözüm; Yalova şehrinin kendi firmasını kurması, kendi hattını ulaşıma açması, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile yeni bir protokol oluşturarak haksız rekabete son vermesidir.

Tersaneleri ile övünen Yalova, kendi tersanelerinde üreteceği gemiler ile kendi şirketini (YADO) kurmalı, bu uygulamayı gerekiyorsa yap-işlet-devret modeli ile ve yatırımın saç ayakları belediye-tersaneler-sanayi kuruluşları-özel idare olacak şekilde düzenlemelidir.

 

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.