Haber / Zeynep TAŞTAN
Yalova İmam Hatip Ortaokulu, ‘Din Öğretiminde Mobil Hayat’ adlı bir e twinning projesi kapsamında ‘DinApp’ adı verilen bir mobil aplikasyon geliştirdi. E-güvenlik sistemi ile entegre olan uygulama, play store uygulamasından indiriliyor. Yalova İmam Hatip Ortaokulu’nun öncülüğünde hayat bulan projeye ayrıca Mersin, İzmir, Eruzum, Sivas ve Bilecik’ten de paydaş okullar dâhil edildi. ‘DinApp’ uygulaması ile öğrencilere düzenli aralıklarla mobil cihazlar üzerinden din öğretimi materyalleri ulaştırılıyor.
‘Genç neslin ilgisini çekecek’..
Proje Kurucusu ve Din Kültürü Öğretmeni Şennur Şenlik, geliştirdikleri uygulama ve proje hakkında bilgilendirmede bulundu. Eğitim bilimini 21. yüzyılın gereklerine uygun olarak devrin beceri ve öğretimlerine uyarlamak amacıyla böyle bir proje geliştirdiklerini söyleyen Şenlik, “Günümüz perspektifine uygun hareketle eğitim ve öğretim metotlarımızı sürekli güncel tutmak ve genç neslin ilgisini çekebilecek teknolojiyle donatmamız gerekmektedir. Bu düşünceden hareketle branşım olan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersimizi teknolojik imkânlar doğrultusunda geliştirme ve elde edilen kazanımların öğrencilerimizde kalıcı hale gelmesini sağlamak amacı ile projemize başladık. Projemiz kapsamında DinApp adını verdiğimiz bir aplikasyon ile öğrencilere düzenli aralıklarla din öğretimi materyallerini ulaştırmayı planlamaktayız. DinApp Android platformunda çalışan bir uygulama olacak ve içeriği görevli öğrenci ve öğretmenlerimizle birlikte düzenli güncellenecektir. Uygulamanın kişi bazlı takibini yapmak için her öğrencimizin uygulama içerisinde bir hesabı olacak ve bu hesap elektronik güvenlik kuralları doğrultusunda yürütülecektir. Görevli öğrencilerimizin katkıları ile DinApp içeriğimiz aylık olarak güncellenecek ve tüm proje ortağı okullarımızdaki öğrencilerimize ulaştırılacaktır” dedi.
‘Eğitim online olacak’..
Yalova İmam Hatip Ortaokulu Müdür Yardımcısı Emine Baş ise uygulama ile öğrencilerin ders dışı zamanlarını da özellikle internet ortamında verimli değerlendirebileceklerini söyledi. Projenin ‘güvenli internet’ protokolleri kapsamında hayata geçirildiğini söyleyen Müdür Yardımcısı Baş, “Günümüzde internet ortamı hem çok büyük bir bilgi kaynağı hem de özellikle çocuklarımızın içine düşebileceği bilgi karmaşası ihtiva etmektedir. Projemiz güvenli internet kapsamında sade ve çocuğun seviyesine göre oluşturulan içerikler ile hem din öğretimini hem de elde edilen kazanımların kalıcı hale gelmesini amaçlamaktadır. Biz eğitimciler olarak din öğretiminde en çok arzu ettiğimiz şey; Din Öğretimi Genel Müdürlüğümüzün yayınlamış olduğu birbirinden güzel içerikleri okul ortamına taşıyabilmek ve öğrencilerin bu etkinliklerde aktif rol alabilmesini sağlayabilmektir. Ders dışı zamanlarda da öğrencilerimizin bu uygulamalardan faydalanabilmesi için projemizi hayata geçirdik” diye konuştu.
‘Öncü okul’..
Yalova İmam Hatip Ortaokulu Ali Ramazan Şimşek de yaptığı açıklamada şu sözlere yer verdi: “Projemize ayrıca İskenderun Yunus Emre İmam Hatip Ortaokulu, İzmir Gazi Emir İmam Hatip Ortaokulu, Erzurum Raif Azak İmam Hatip Ortaokulu, Sivas Akıncılar Türk Telekom Ortaokulu ve Bilecik Cengiz Topel Ortaokulu da dahil oldu. İçeriklerimizde yer alan ayet, hadis, kadim şehirler vb. konuları yine öğrencilerimizin kendi tasarladıkları eğlenceli etkinliklerle birlikte sunmayı planlıyoruz. İlgi çekici bu aktivitelere okullarımızdaki tüm öğrencilerin katılım sağlamasını arzu ediyoruz. Bizim 350 öğrencimiz bulunuyor ancak nihai hedefimiz paydaşlarımızla birlikte 10 bin öğrenciye ulaşmak” dedi.