Haber / Zeynep TAŞTAN
Bugün 5 kıtada, 50’den fazla ülkede 300’e yakın müşterisi bulunan Türkiye’nin tek; dünyanın ise lider akrilik elyaf üreticisi Aksa Akrilik liderliğin verdiği sorumlulukla bir ilke daha imza attı. Akriliğin dönüşümünü interaktif bir platformda ziyaretçilerin deneyimlemesine açan Aksa Akrilik, katılımcıları tasarım sanat ve endüstrilerde devrim yaratan bir malzemenin eşşiz yolculuğuna çıkarıyor. Yalova’daki fabrikasında 570 metrekareye yayılan Aksa Deneyim Alanı 22 farklı istasyondan oluşuyor, akrilik elyafın kullanım alanlarını ve özelliklerini birbirinden şaşırtıcı ve etkileyici deneyimlerle sunuyor. Yepyeni bir iletişim biçimi kurgularken, tekstil sektörüne de yeni bir bakış açısı ve vizyon aralayacak projede, akrilik elyafın moda, otomotiv, mobilya, sağlık ve daha birçok endüstride nasıl kullanıldığını anlatan interaktif sergiler yaratıcı imgelerle iç içe geçiyor.
Tüm duyulara hitap eden deneyim alanı..
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusundatasarladığı rekabetçi, yenilikçi, insan sağlığı ve çevre açısından güvenli ürünlerin, sektörde devam eden başarılarının temelini oluşturduğunu söyleyen Aksa Akrilik Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Cengiz Taş, “İnteraktif bir platform olan ADA, ziyaretçilerine halıdan döşemeliğe, süveterden çoraba, iplikten el örgüsüne, kadifeden battaniyeye kadar tekstil sektörünün en önemli hammaddesi olan akrilik elyafın üretim sürecini, evrimini ve keşfedilmemiş potansiyelini kapsayan bir yolculuk vadediyor. ADA bir müze, galeri veya fabrika gibi gezeceğiniz bir alanın ötesinde yaratıcılık, işlevsellik ve estetiği kusursuz bir şekilde birleştiren ve tüm duyulara hitap eden bir deneyim alanı olarak tasarlandı” bilgilerini paylaştı.
Akrilik elyafı anlatmanın en yalın hali, ADA..
Aksa ADA projesinin çok temel bir ihtiyaçtan, akrilik elyafıdaha iyi anlatmaarayışından doğduğunu aktaranGenel Müdür Cengiz Taş “İnsan, dokunduğu, gördüğü şeyleri daha hızlı ve kolay algılıyor. Bu gerçektenhareketle,akrilik elyafı en kolay nasıl anlatırız diye düşünmeye başladığımızda sonuç bizi bu projeye götürdü. ‘Aksa Deneyim Alanı’ terimi bize ilham kaynağı oldu. Hedef aslında algılanması zor olan sanayi terminolojisini, daha kolay yöntemlerle etkilteci bir şekilde ifade etmekti.” dedi.
ADA ile akrilik elyaf dünyasının tüm yolculuğuna tanıklık ediliyor..
ADA’nın ilk noktası olan Tünel’de Aksa Akrilik çalışanlarının şirket değerleri ve akrilik üzerine deneyimleri aktarılıyor. Tünelde bulunan sloganlar 1500’e yakın çalışanın katılımıyla ortaya çıkan ve Aksa’nın kendilerine ne ifade ettiğini anlatan fikirlerden süzülerek oluştu. Sonrasında ise üretim aşamasından, son kullanıcıya, hatta geri dönüşüme ve çevreye etkilere kadar akrilik elyafın dünya üzerindeki tüm yolculuğuna tanıklık ediliyor. Günlük rutinlerimizde kullandığımız ürünlerin içeriğindeki akrilik elyaf oranlarından, farklı üretim teknikleri ile birbirinden farklı doku ve kalınlıkta kumaşlara, özgün tasarımlarlamoda dünyasına seslenenkoleksiyondan, spor tekstilinde sunulanüstün konfor ve performansın deneyimlenebildiği alanlara kadar birbirinden renkli ve şaşırtıcı duraklar ziyaret ediliyor.