yalovahabercihabergazetegündemgüncelson dakikaenflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhpak parti
DOLAR
32,9761
EURO
35,9655
ALTIN
2.567,75
BIST
11.064,85
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Yalova
Açık
32°C
Yalova
32°C
Açık
Salı Açık
33°C
Çarşamba Açık
34°C
Perşembe Az Bulutlu
33°C
Cuma Az Bulutlu
33°C

YALOVA’NIN YADO’SU NEDEN YOK?

YALOVA’NIN YADO’SU NEDEN YOK?
10.07.2024 08:24
0
A+
A-

 

  • Haber/Yorum – İbrahim Yurdagül

Türkiye’nin en önemli tersaneleri Yalova-Altınova’da. Dünyanın dört bir tarafına deniz ulaşım araçlarını üreten dev firmalara sahip olan Yalova, nasıl oluyor da kendi deniz filosunu kurmuyor-kuramıyor; anlaşılır gibi değil.

  • BİR HATAY KADAR OLAMIYORUZ!

İstanbul yıllardır İDO (İstanbul Deniz Otobüsleri) firması ile şehir içi ve şehirlerarası deniz ulaşımında faaliyet gösterirken…

Bursa ili kurduğu BUDO firması ile hem İDO’ya rekabet oluşturur hem de kendi ilinin Mudanya ilçesindeki iskeleden İstanbul’a deniz ulaşımını sağlarken…

Deprem felaketini yaşamış Hatay ili bile kurduğu HADO şirketi ile deniz ulaşımında ihtiyaçlarını karşılarken…

Dünya devi tersaneleri bünyesinde barındıran Yalova, yıllardır uyarmamıza, defalarca yayınlar yapmamıza karşın hala daha kendi deniz ulaşımı firmasını kurmuş ve diğer firmalarla bir rekabete girebilmiş değil.

  • BU BİR VİZYON MESELESİ..

Yalova Deniz Otobüsleri (YADO) firmasını kurmak ve geliştirmek, sadece civar illere ulaşımı rahatlatmak anlamına gelmiyor. Aynı zamanda Türkiye’de tüm ilçeleri denize kıyısı bulunan tek il olan Yalova’nın özellikle yaz aylarında kara trafiğini de rahatlatmak son derece mümkün. Gerek nostalji turları gerekse Yalova merkez iskeleden doğuda Çiftlikköy, Siteler, Altınova; batıda Koru, Çınarcık, Teşvikiye, Esenköy ve Armutlu’ya seferler düzenlemek şehrin bütününde bir turizm hareketliliğine yol açabilir ve şehir ekonomisini canlandırabilir. Bursa, Kocaeli ve İstanbul metropollerinin Yalova’ya sağlayacağı ekonomik kazanımlar da hesaba katıldığında son derece önemli bir proje, önemli bir yatırım.

  • YTSO ÖNCÜ OLMALI…

Yalova Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde, Yalova Valiliği’nin sağlayacağı katkı ve destek ile Altınova Tersane Girişimcileri A.Ş. de yatırım ortaklığına ikna edilebilirse, Yalova, hem ulaşım hem de turizm alanında elini güçlendirir. Üstelik yap-işlet-devret modeli ile söz konusu yatırım için projeye katılım sağlayacak firmaları devreye sokmak da son derece mümkün görünüyor.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.