Haber / Zeynep TAŞTAN
Gelecek Partisi Yalova İl Başkanı Kürşat Emre Çandır, Yalova Deniz İDO’nun seferlerinin yetersiz olduğunu ve neredeyse bir biletin 100 TL’ye yaklaştığını belirtti. Çandır, yaptığı açıklamada, Yalova Deniz Otobüsleri yani YADO’nun kurulması gerektiğini de sözlerine ekledi. Çandır, yaptığı açıklamada, “Önümüzdeki hafta, İstanbul’da, Türkiye’nin en büyük turizm fuarı olan Emitt Fuarı gerçekleştirilecek. Türkiye’nin hemen her şehrinin ve turistik yörelerin temsil edileceği Emitt Fuarı’nda, Yalova’mız, bu yıl da temsil edilecek. Yalova Belediyesi’nin, Yürüyen Köşk ve Kağıt Müzesi temalarını ön plana çıkaracağı açıklanırken, bu durumun altının nasıl doldurulacağını, fuarda göreceğiz. Geçtiğimiz sene, sadece 30 bin kişinin gezdiği, pandemi öncesinde senede ancak 50 bin kişinin ziyaret ettiği, Koç Grubu’nun, 10 Kasım münasebetiyle hazırladığı reklam filmi dışında -o da hepimiz için sürpriz oldu- elle tutulur bir tanıtım çalışmasının yapılmadığı Yürüyen Köşk’ü, 100 binlerin ziyaret etmesinin önü nasıl açılır sorusunun en doğru cevabı; erişim” diye konuştu.
‘Sefer sayıları yetersiz’..
İDO’nun sefer sayılarının yetersiz olduğunu söyleyen Çandır, “20 milyonluk bir havzanın en ortasındayız. 20 milyonluk bir popülasyonun cazibe merkezi olabiliriz. Bunu sağlayabilmek, öncelikle Yalova’ya en ucuz ve sürekli erişim yollarının sağlanmasından geçiyor. Bugün Yalova’dan Yenikapı’ya İDO yoluyla ulaşım, 100 TL’ye yaklaşmış durumda. Sefer sayıları yetersiz. Tüm bu olumsuz tablo yetmezmiş gibi, Yalova’nın kendi ulaşım şirketini oluşturması, bu fikir için proje üretmesi gerekirken, Yalova’yı yönetenlerin, Yalova dışındaki bazı özel sektör temsilcileriyle, Yalova- İstanbul arasında sefer düzenlenmesi için çalışma yürüttüğüne şahit oluyoruz. Yalova, bu tecrübeyi yıllardır yaşamıyor mu?” diye konuştu.
‘YADO turizme çok şey katar’..
Hemen yanı başımızda GESTAŞ’ı örnek gösteren Çandır, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bize olumlu yönde örnek olabilecek bir yapı var karşımızda. Yüzde 99,8’lik hissesi Çanakkale İl Özel İdaresi’ne ait olan Gestaş Firması, 2006 senesinden bugüne dek, Çanakkale Boğazı, Gökçeada ve Bozcaada hattında taşımacılık yapıyor. Çanakkale Valisi’nin Yönetim Kurulu Başkanı olduğu, Belediye Başkanı, İl Genel Meclisi Başkanı ve Ticaret ve Sanayii Odası Başkanı’nın da yönetim kurulu üyeleri olduğu Gestaş, 6 hatta 15 iskele ve 20’yi aşkın gemi ile bölgesinin en güçlü taşımacılık firması durumundadır. Yine Bursa’daki BUDO firması da, bölgesinde tekelleşme önündeki en önemli denge unsurudur. Yalova’mız için, Yalova Deniz Otobüsleri Firması kurulması, Yalova’nın tüm dinamikleri ile sahada yer alması gerekirken, başka başka firmalardan medet ummaya daha ne kadar devam edeceğiz? Bugün kapısını çaldığınız TURYOL, yarın, ‘kusura bakmayın. Bu hat verimli değil. Kaldırıyoruz’ dediğinde ne olacak? İDO’nun rantabl olmadığı için çekildiği adalar hattını yürütemeyen bu firmalara güvenmek ne kadar doğru? Yürüyen Köşkü, Kağıt Müzesi’ni, Termal’i, Çınarcık’ı, Samanlı Dağları, Hersek Lagünü ile Türkiye’nin en nadide turizm lokasyonlarından olan Yalova’mız YADO’yu bekliyor. Yönetimiyle, personeliyle, işleyişiyle %100 Yalova’nın olacak bir YADO, turizme çok ama çok şey katar.”