Yalova merkezde trafik sorunu her geçen gün katlanarak büyüyor. Önceki yıllarda sadece okul gidiş-gelişleri ve iş çıkışı saatlerinde yoğun olan şehir içi trafik, artan nüfus ve araç sayısı ile birlikte günün her saati büyük bir sorun haline gelmeye başladı.
Sorunun çözümü noktasında organize olamıyoruz
Otopark yetersizliği ve cadde-sokakların darlığı şehir içi trafiğinin tıkanmasında en önemli etkenlerden kabul ediliyor. Öte yandan birçok vilayete ulaşım altyapısı ile ilgili akademik anlamda planlama desteği veren Yalova Üniversitesi’nin, varlığını sürdürdüğü Yalova şehrinde ciddi bir planlamaya imza atamamış olması, yerel yönetimlerin ilgili birimleri ile birlikte organize olamayışı, orta ve uzun vadeli yatırım programında şehir içi trafiğin düzene sokulmasına ilişkin bilimsel çalışmalar ortaya konulamayışı sorunun her geçen gün daha da içinden çıkılamaz hale gelmesine yol açıyor.
Otopark yetersizliği büyük sorun
Yeraltı ve katlı otopark sorunu yıllardır konuşuluyor, yerel seçimler öncesi siyasiler bu konuyu sıkça gündeme getirip çözüm önerilerini halkla paylaşıyor, ancak seçimler sonuçlandıktan sonra elle tutulur hiçbir yatırım ve planlama görülmüyor.
Deprem sonrası boşa geçen 23 yıl
81 vilayet arasında yüzölçümü en küçük şehirlerin başında gelen ve cadde-sokakları en dar vilayetlerden biri olan Yalova’da, özellikle deprem sonrası ele geçen fırsatın kullanılamayışı, resmi kurumlar ve okullar başta olmak üzere bankalar ve trafik yoğunluğuna yol açan işletmelerin yeni alanlara-bölgelere taşınmayışı büyük bir sıkıntı olarak göze çarpıyor.
‘Şehri yönetenler soruna daha fazla seyirci kalamazlar!’
Şehir merkezinde yaya ulaşımına açık olan kaldırımlarda motosiklet ve bisiklet sürücülerinin tehlike yarattığına dikkat çeken vatandaşlar, bakın ne diyorlar: “Yaya kullanımında olması gereken kaldırımlar işgal altında. Cadde-sokaklar zaten çift taraflı parklar yüzünden araba mezarlığına dönmüş durumda ve trafik akışı kilitleniyor. Günün belli saatlerinde trafiğe çıkması gereken çöp toplama araçları, beton mikserleri ve diğer ağır tonajlı araçlar herhangi bir saatte, denetimden uzak, seyir halinde olabiliyor. Tüm bunların yanında bir de sinyalizasyon sistemi yaya şeritlerinin olduğu birçok alanda ya bulunmuyor ya da çalışmıyor. Her şey bir tarafa, banka önlerindeki kuyruklar zaman zaman kaldırımlardan cadde-sokaklara taşabiliyor ve sadece bu bile trafikte aksamalara yol açıyor. Artık yerel yönetimlerin ve şehri yöneten bürokrat ve üniversitemizdeki akademisyen kadrosunun yaşanan trafik sorununa kapsamlı ve çözüm odaklı bir biçimde el atmalarının zamanı geldi diye düşünüyoruz.”