yalovahabercihabergazetegündemgüncelson dakikaenflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhpak parti
DOLAR
32,5004
EURO
34,6901
ALTIN
2.496,45
BIST
9.693,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Yalova
Parçalı Bulutlu
20°C
Yalova
20°C
Parçalı Bulutlu
Pazar Az Bulutlu
20°C
Pazartesi Az Bulutlu
24°C
Salı Az Bulutlu
23°C
Çarşamba Az Bulutlu
21°C

KAÇAN BALIK  BÜYÜK OLDU!

KAÇAN BALIK  BÜYÜK OLDU!
28.02.2022 16:48
0
A+
A-

 

 

 

 

 

  • Haber / M. Ali CANTÖRÜN

FORD YILLAR ÖNCE YALOVA’YA GELİYORDU, ENGEL OLUNDU!

FORD’un devasa üretim tesisleri -90’lı yılların sonlarında Yalova’da kurulacaktı, dönemin Yalovalı siyasileri, seçilmiş ve atanmışları, bölge ve ülke ekonomisinin yanı sıra şehir ekonomisine de büyük katkı sağlayacak bu büyük yatırımı adeta ellerinin tersiyle itmişlerdi! Yatırımı sahiplenen Gölcük ilçesi oldu ve deprem sonrası komşu Gölcük ilçesi bu büyük yatırımın geniş imkanları sayesinde toparlandı, ekonomik gelişimini tamamladı. Bugün fabrikada yeni ve farklı modellerin üretimi gerçekleştiriliyor, binlerce insan istihdam ediliyor, yan sanayi ve tedarikçileri ile birlikte ciddi katma değer sağlanıyor. Avrupa’nın popüler ticari araç modeli Ford Custom, Gölcük fabrikasında, Transit ve Tourneo versiyonları ile üretiliyor. 180.000 adet Custom üretim kapasitesine sahip Gölcük fabrikası, Ford Custom’ın dünyadaki tek üretim merkezi konumunda.

TOGG YERLİ OTOMOBİL FABRİKASINI DA ELİMİZDEN KAÇIRDIK!

Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) başlangıçta Yalova’yı (Taşköprü bölgesinde) yatırım üssü olarak belirlemişti. Sanayici kisvesi altındaki emlakçılar, yatırım girişimcisi görünümüyle şehrimize gelen birtakım arazi simsarları, TOGG tesislerinin ilimizde kurulmasına engel oldular; aynen yıllardır OSB’lerin kurulmasını engelledikleri, geciktirdikleri gibi. Yalova’nın elinden kaçırdığı yatırım Bursa’nın Gemlik ilçesinde yaşam buldu ve toplamda 1,2 milyon metrekarelik arazi içerisinde yer alan fabrikada üretilen yerli otomobilin piyasaya sürülmesi için sayılı aylar kaldı. Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, TOGG’u yollarda görebilmek için son 12 ay içine girildiğini açıkladı. İklim değişikliğiyle mücadelede yakıtların değişim ve dönüşümünün önemine dikkati çeken Kacır, TOGG’un bu anlamda da önemli bir hamle olduğunu vurguladı.

YALOVA; ARAZİ SİMSARLARINDAN ÇOK ÇEKTİ!

Yalova’da, yaklaşık 10-12 yıl önce bir anda gündeme gelen 1/50 binlik planlar, Osmangazi köprüsü ve İzmir otobanı arazi simsarlarının iştahını kabartmış ve şehirde kurulması için mücadele verilen ihtisas OSB’lerin gecikmesine yol açmıştı.  Ülkenin otomotiv sektöründeki devasa yatırımlarının (FORD ve TOGG) önce Yalova adı ile anılması sonrasında ise yatırımların Yalova dışına kaydırılması asla bir tesadüf değildi. Gerek şehrin siyasetinde yaşanan tutarsızlıklar gerekse yerel yönetimlerin basiretsizliği, beraberinde sanayici-tüccar görünümlü sözde yatırım girişimcilerinin de yatırımları baltalamalarıyla, Yalova, ekonomik gelişiminde yıllarını kaybetti.

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.