Haber / Esin KAYA
KESK/Eğitim Sen Yalova Şubesi üyeleri, 1 Şubat Salı günü mecliste görüşülecek olan, öğretmenlerin taleplerini içermeyen öğretmenlere ve sendikalara sorulmadan hazırlanan Öğretmenlik Meslek Kanunu tasarısının geri çekilmesi için TBMM Başkanlığına Adalet ve Kalkınma Partisi ve Milliyeti Hareket Partisi grup başkanlıklarına faks çekerek PTT binası önünde basın açıklaması gerçekleştirdi. KESK/Eğitim Sen Yalova Şube Başkanı Özgür Girişen, sendika üyeleriyle birlikte Yalova PTT binası önünde düzenlediği basın açıklamasında, “Öğretmenlik mesleği gibi 18 milyon öğrencinin eğitim hakkını, kamu özel ayırt etmeksizin bir milyonu aşkın öğretmenin çalışma koşullarını ve özlük haklarını düzenlemesi gereken Öğretmenlik Meslek Kanunu Tasarısı, eğitim çalışanlarının ve sendikaların tamamına yakınının eleştirilerine rağmen TBMM Genel Kurulu gündemine getirilmeye çalışılmaktadır” diyerek Öğretmenlik Meslek Kanunun sadece kamuda çalışan öğretmenlere yönelik sınırlı düzenlemeler içermesinin büyük bir eksiklik olduğunu söyledi. Sendika üyeleri, öğretmenlik Meslek Kanunu tasarısının geri çekilmesi için TBMM Başkanlığına Adalet ve Kalkınma Partisi ve Milliyeti Hareket Partisi Gurup Başkanlıklarına gönderdikleri faks metni ise şöyle: “Öğretmenlik Meslek Kanunu tasarısında öğretmenlerin nitelikleri ve seçimi başta olmak üzere oluşturulan komisyonlar, önerilen eğitim sertifika programları pek çok belirsizlik taşımakta ve bunların belirlenmesi Milli Eğitim Bakanlığı’na bırakılmaktadır. Bu durum anayasaya aykırı olarak yasama yetkisinin yürütmeye devredilmesi anlamına gelmektedir. Eğitim sisteminin en önemli unsurlarından birisi olan öğretmenlik mesleği gibi önemli bir konunun birkaç kanun maddesi üzerinden büyük ölçüde statü farklılaşması ve maaş artışına indirgenmesi doğru bir uygulama değildir. Ülkemizde bulunan bütün meslek kanunları, kamu özel ayrımı yapmaksızın ilgili mesleğe ilişkin düzenlemeler içerirken, Öğretmenlik Meslek Kanunun sadece kamuda çalışan öğretmenlere yönelik sınırlı düzenlemeler içermesi büyük bir eksikliktir. Öğretmenler arasında halen var olan sözleşmeli, kadrolu, ücretli öğretmen ayrımlarına yenilerini ekleyerek eğitim sisteminin rekabetçi ve eleyici yapısına öğretmenler de dahil edilmek istenmektedir. Yıllardır eğitim sisteminin ve öğrencilerimizin mecbur bırakıldığı sınav merkezli eğitim uygulamasına öğretmenlerin de dahil edilmesi, aynı işi yapan öğretmenlerin farklı statü ve maaş uygulaması üzerinden bölünmesi ve ayrıştırılması mesleki bir statüye denk düşmemektedir. Tasarıda aday öğretmenlere yönelik adaylık sınavının kaldırılması ve sınavın işlevinin Adaylık Değerlendirme Komisyonu’na devredilmesi, atamalarda yoğun olarak gündeme gelen çok sayıda mağduriyetin bir benzerinin bu konuda da ortaya çıkmasına neden olacaktır. Bir meslek kanunu hazırlanacaksa, ILO-UNESCO ortak belgesi olan “Öğretmenlerin Statüsü Tavsiye Kararı” temel alınmalı, sadece öğretmenlerin değil tüm eğitim emekçilerinin hakları ve taleplerini güvence altına alan bir düzenleme yapılmak üzere eğitim alanında ki tüm çevrelerin görüş ve önerilerinin alınacağı yeni bir süreç başlatılmalıdır. Eğitim çalışanlarının bilgisi ve önerileri dışında hazırlanan, onların haklarını ve taleplerini içermeyen Öğretmenlik Meslek Kanunu Tasarısının geri çekilmesini talep ediyor ve bu talepler doğrultusunda karar almanızı bekliyoruz.”