yalovahabercihabergazetegündemgüncelson dakikaenflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhpak parti
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak

‘BU KARAR DEVRİM NİTELİĞİNDE’

‘BU KARAR DEVRİM NİTELİĞİNDE’
22.05.2025 13:53
0
A+
A-

TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ ARTIK MANEVİ TAZMİNAT İÇİN HAK ARAYACAK

TÜKETİCİLERE BÜYÜK HAK! MANEVİ TAZMİNAT TALEPLERİ DE ARTIK TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNDE DEĞERLENDİRİLEBİLECEK..

..”Tüketiciler artık sadece bozuk ürün ya da eksik hizmet için değil, aynı zamanda yaşadıkları manevi mağduriyetler için de Tüketici Hakem Heyetlerine başvurabilecek. 2025 yılı itibarıyla 149 bin TL’ye kadar olan talepler için bu hak geçerlidir. Bu, özellikle psikolojik yıpranma, stres, huzursuzluk gibi durumların da dikkate alınacağı anlamına geliyor.”

 

Haber / Zeynep TAŞTAN

TÜKODER Yalova Şubesi Başkanı Gürkan Kaçar’ın yaptığı açıklamaya göre, tüketiciler artık yalnızca maddi değil, aynı zamanda manevi tazminat taleplerini de Tüketici Hakem Heyetleri aracılığıyla ileri sürebilecek. 2025 yılı itibariyle 149 bin TL’ye kadar olan tüketici uyuşmazlıkları hakkında karar verme yetkisi olan Hakem Heyetleri, emsal nitelikteki yeni Yargıtay kararları doğrultusunda artık manevi zararları da değerlendirme kapsamına aldı.

YARGITAY’DAN EMSAL KARAR: MANEVİ TAZMİNAT DA TALEP EDİLEBİLİR

24/02/2025 tarihli, 2024/3668 E. ve 2025/1080 K. sayılı kararda, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 15. maddesine atıf yapılarak tüketicinin ayıplı hizmetten doğan zararlarının hem maddi hem de manevi olarak tazmin edilebileceği açıkça ifade edilmiştir. Kararda şu ifadeler yer aldı: “6502 sayılı Kanun’un 15. maddesinde, tüketicinin ayıplı hizmet nedeniyle talep edebileceği tazminat yönünden ayrım yapılmadığı, ayıplı hizmet halinde tüketicinin maddi ve manevi tazminat isteminde bulunabileceği, talep edilen tazminat miktarlarının Tüketici Hakem Heyetinin parasal sınırı içerisinde bulunması halinde Tüketici Hakem Heyetlerince manevi tazminata da karar verilebileceği…” Bu karar, Tüketici Hakem Heyetlerinin sadece ürün ve hizmet bedelini değil, aynı zamanda tüketicinin kişisel hak ihlallerinden doğan manevi zararlarını da değerlendirme hakkına sahip olduğuna işaret ediyor.

‘BU KARAR, TÜKETİCİ HAKLARI AÇISINDAN DEVRİM NİTELİĞİNDE’..

TÜKODER Yalova Şubesi Başkanı Gürkan Kaçar, yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “Tüketiciler artık sadece bozuk ürün ya da eksik hizmet için değil, aynı zamanda yaşadıkları manevi mağduriyetler için de Tüketici Hakem Heyetlerine başvurabilecek. 2025 yılı itibarıyla 149 bin TL’ye kadar olan talepler için bu hak geçerlidir. Bu, özellikle psikolojik yıpranma, stres, huzursuzluk gibi durumların da dikkate alınacağı anlamına geliyor. Bu kararın örnek teşkil etmesiyle birlikte benzer başvurularda tüketici lehine kararlar alınmasının önü açılmış oldu.” Tüketiciler, ayıplı mal veya hizmet sebebiyle sadece para iadesi veya ürün değişimi değil, artık manevi tazminat da talep edebilecekler.

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.