yalovahabercihabergazetegündemgüncelson dakikaenflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhpak parti
DOLAR
34,4810
EURO
36,4043
ALTIN
2.960,81
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Yalova
Parçalı Bulutlu
20°C
Yalova
20°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Yağmurlu
19°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
9°C
Pazar Çok Bulutlu
10°C
Pazartesi Açık
11°C

AYAĞA KALK YALOVA!

AYAĞA KALK  YALOVA!
06.03.2022 16:43
0
A+
A-

 

 

  • Haber / Yorum – İbrahim YURDAGÜL

Yalova merkezde İDO, Topçular’da İDO ve NEGMAR, Esenköy ve Çınarcık’ta hem İDO hem TURYOL.

Yalova’nın deniz ulaşımında Yalova dışından üç firma var ve kimi iskelelerde rekabet yok, kimilerinde ise ‘rekabet’ adı altında farklı uygulamalar söz konusu.

Geleceğin Yalova’sında atılması gereken tek adım, Yalova’nın kendi şirketi olacak YADO’yu (Yalova Deniz Otobüsleri) yaşama geçirmek; aynen Bursa’nın (BUDO), Hatay’ın (HADO) ve Çanakkale’nin yaptığı gibi.

  • 15 yıllık gecikmenin Yalova’ya faturası..

Özelleştirilmeden yıllar önce (2004/2009- Barbaros Binicioğlu dönemi) İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı olan İDO ile Yalova Belediyesi arasında bir protokol yapılmış ve Yalova sahiline bat-çık uygulaması, çevre düzenlemesi, bağlantılı geçişler, parklar, yeşil alanlar gibi bir dizi yatırımların sözü alınmıştı. Hatta buna ilişkin görseller Yalova kamuoyu ile paylaşılmış, protokoller imzalanmıştı.

  • Gelişmelerin detayı..

Yalova 15 Temmuz Cumhuriyet Meydanı’nda bulunan ve marina yanındaki faal olan iki iskele 2006 yılına kadar Yalova Belediyesine tahsisliydi. İDO’nun özelleştirilmesi öncesinde Yalova Belediyesi ile yapılan protokol ile Cumhuriyet meydanından Yenikapı iskelesine kadar olan alanın dolgusu, çevre düzenlemesi ve bat çık yapılması karşılığında iskelelerin devri gerçekleşmişti. Ancak bat-çık haricinde verilen sözler tutulmadı. Cumhuriyet Meydanı, Osmanlı Parkı ve otopark alanlarının tamamı 2009-2014 yılları arasında Yalova Belediyesi tarafından yapıldı, ayrıca belediye aylık 150 bin TL’lik gelirden oldu. Sonrasında ise İDO özelleştirildi, iskeleler firmaya geçti, biri kapatıldı ve Yalova’lı alternatifsiz deniz ulaşımına mahkum bırakıldı. İskeleler ve bilet ücretleri İDO ve İBB’nin keyfi uygulamalarına terk edildi. Milyonlarca liralık yatırım yaptığımız, aylık gelirden olduğumuz bir iskelemizin köreltildiği yetmezmiş gibi, fahiş bilet fiyatları da Yalova olarak kaderimiz oldu.

  • Sorumlulardan ‘çıt’ çıkmıyor!

Aradan yaklaşık 15 yıl geçti, ancak Yalova’ya sözü verilen yatırımların hiçbiri gerçekleşmedi, protokollere uyulmadı. Projelerin muhatapları olan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Yalova Belediyesi ve sonrasında özelleştirilen İDO yönetiminden ‘çıt çıkmıyor.’

Yalova’ya verilen sözler tutulmadığı gibi, İDO’nun fiyat politikası başta olmak üzere, diğer uygulamalarından genel bir memnuniyetsizlik de söz konusu.

  • HABERCİ olarak yetkililere sesleniyoruz..

Yalova halkı adına, Yalova Belediyesi başta olmak üzere şehrin üst düzey bürokrat ve siyasilerine, YTSO ve tüm STK’lara sesleniyoruz: Yalova için birlik olun, iktidarı ile muhalefeti ile bir masada buluşun, YADO başta olmak üzere, tüm eylem planlarınızı oluşturun ve düğmeye basın. Bursa’nın, Çanakkale’nin, Hatay’ın yaptığını pekala Yalova olarak biz de yapabiliriz.

 

.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.