SÖZDE YALOVA PARTNERİNİ SEÇECEKTİ; OLMADI..
TEK PARTNER VAR; O DA.. ABD!
HABERCİ; 14 yıl önce ‘KARBON ELYAF TÜRKİYE İÇİN, KOMPOZİT YALOVA İÇİN’ manşetini atmıştı..
Yalova’nın, hatta Türkiye’nin karbon elyaf hammaddesine yönelik yatırımlar ile tanışması bundan yaklaşık 14 yıl önce, 2010’un ortalarında başlamıştı. Dönemin AKSA Genel Müdürü Mustafa Yılmaz, Yalovalılara sesleniyor, Yalova tüccarına-müteşebbisine seslenerek, ‘PARTNERİNİZİ SEÇİN!’ diyordu. Yılmaz, ilerleyen yıllarda Aksa’nın merkezinde yer alacağı yatırımların, kurulacak OSB ile Yalova müteşebbisine büyük fırsatlar sunacağını müjdeliyor, karbon elyafa bağlı kompozit sektöründe Yalova’nın eline büyük imkanlar geçeceğini söylüyordu.
1-Aksaca oldu DowAksa. Türk firması Aksa, Dow ile %50-%50’lik ortaklığa ‘evet’ dedi, icranın başına Amerikalı, İngiliz ve İtalyanlar geçti.
2- Kompozit sektöründe Yalova yereli ile ortak stratejiler geliştireceği söylenen YALKİM OSB, Yalova ve bölgeye açılmadı; holdinge bağlı fabrikaların dışında bünyesine farklı şirketleri katmadı.
3-14 yıl önce yatırımlarını ve gelecek perspektiflerini Yalova kamuoyu ile paylaşan fabrika profesyonelleri, bugün gelinen noktada ne şehrin ticaret ve sanayi odası ile ne esnaf odaları ile ne de yerel müteşebbisleri ile muhatap bile olmuyorlar, yıllar önce başlattıkları ‘açık kapı’ politikalarını terk etmiş gözüküyorlar.
Yıllar önce Halk Eğitim Merkezi Konferans Salonu’nda ve sonrasında RDKM’de, dönemin Yalova Valisi Prof. Dr. Yusuf Erbay, oda başkan ve yöneticileri, STK temsilcileri ile geniş katılımlı toplantılar düzenlenmiş, Yalova’nın yerel müteşebbisine açık çağrıda bulunulmuş, AKSA’nın karbon elyaf ham maddesi üretimine geçişi sonrası kurulacak OSB ile hangi adımların atılacağı tartışılmıştı. 14 yıl önce Yalova konuşuyor, tartışıyor, işbirliği noktasında çözümler geliştiriyor; dinamik yapısını diri tutuyordu. Oysa bugün, Yalova ekonomisinin bulunduğu açmazın nasıl aşılacağına yönelik tek bir adım atılmıyor.
Yıllar önce kurulan YALKİM OSB, bir organize sanayi bölgesi olmanın dışında, ‘tamamen dışa kapalı’ bir görüntü veriyor. OSB’nin kurucuları aynı holdingin şirketleri ve görünen o ki, yıllar önce verilen sözler askıya alınmış, Yalova müteşebbisi başta olmak üzere özellikle YTSO yönetimi ve üyeleri ile esnaf-sanatkarı temsil eden YESO yönetimi ve üyeleri geri plana atılmış durumda. 14 yıl önce Yalova müteşebbisine, ‘STRATEJİK ORTAKLIKLAR İLE SİZ DE GELİŞİMİN PARÇASI OLUN’ diyen fabrika yönetimi bugün sağlıklı bir iletişim bile kurmuyor, ‘Yalova’yı umursamaz’ bir tavır sergiliyor.