BIST 100
11.335,05 0,43%
DOLAR
42,7330 0,05%
EURO
50,2630 0,19%
GRAM ALTIN
5.968,18 0,09%
FAİZ
37,90 -0,24%
GÜMÜŞ GRAM
90,18 -1,25%
BITCOIN
88.205,00 2,62%
GBP/TRY
57,3322 0,33%
EUR/USD
1,1743 0,02%
BRENT
60,14 0,77%
ÇEYREK ALTIN
9.757,97 0,09%

‘YALOVA’DA EĞİTİM İLERİ KONUMDA’

aytekin yılmaz (1)
  • İl Milli Eğitim Müdürü Aytekin Yılmaz, Gazetecilik bölümü öğrencileri ile bir röportaj gerçekleştirdi. Müdür Yılmaz, röportajda önemli açıklamalarda bulundu. Yalova’nın üç büyük şehir arasında olduğunu vurgulayan Yılmaz, “Yalova eğitimde ve sanayide ileri konumda. Bunun için meslek liselerinin ara eleman ihtiyacına göre çalışması çok önemlidir” dedi.

 

Haber / Zeynep TAŞTAN

Yalova TOBB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Gazetecilik Alan Şefi Saynur Özkafa, öğrenciler Ayaz Osmanoğlu, Efe Mot (Gazetecilik Alanı) ve Beyza Karataş (Radyo-Televizyon Alanı) İl Milli Eğitim Müdürü Aytekin Yılmaz ile tanışmak ve onun eğitim sektöründeki hedeflerini öğrenmek için Milli Eğitim Müdürü Aytekin Yılmaz’ı makamında ziyaret etti. Müdür Yılmaz, röportajında Yalova ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Müdür Yılmaz, “Yalova çok güzel bir şehir. Yaklaşık 36 yıldır İstanbul’da yaşıyorum. Yalova şehri, İstanbul’un yazlığı gibi. İl olduktan sonra Yalova çok gelişti. Nüfusu 320 bine gelmiş. Sanayi de geldi. Yalova’da, sanayiye rağmen tabiat güzellikleri korunuyor. Küçük ancak, sanki her şey içine sığdırmış güzel bir şehir konumunda. Yalova’nın doğusuna gittiğinizde sanayinin her türünü görebilmek mümkün. Batısına gittiğinizde ise tabiatın en güzel örneklerine şahit oluyorsunuz. İnsan ilişkileri sıcak... Eğitim olarak baktığınızda Yalova’daki okullar, Türkiye’deki okullara göre çok şanslı. Mevcutları düşük, dağılımı iyi. Burada her alanda eğitim alabilmek mümkün. Öğretmen kadrosu tam ve dolu. Üniversitemiz de var. Yalova üç metropolün ortasında olan bir şehir.”

‘FİZİKİ YAPILAŞMAYA ÇOK AZ İHTİYAÇ VAR’..

Yalova’da fiziki eğitim yapılaşmasına çok az ihtiyaç olduğunu söyleyen Müdür Yılmaz, “Yalova’da fiziki eğitim yapılaşmasına çok az ihtiyaç var. Dolayısıyla göç alan bir şehir Yalova. Göç aldıkça, nüfus arttıkça okullara uyan ihtiyaç da artıyor. Acil bir okul ihtiyacımız yok; bu durum bizi neye yöneltiyor? Eğitimi arttırmaya yönlendiriyor. Meslek liselerini öncelikli konumuz olarak belirledik. Mesleki eğitimin burada güçlendirilmesi lazım... Alan dallarının doğru tercih edilmesi lâzım. Şehrimizin gelişim istikametine göre, mesleki eğitimin organize edilmeye ihtiyacı var. Biz meslek liselerimizin her birinin bir alana yoğunlaşmasını istiyoruz. Ortaokuldan liseye geçen öğrencilerimizin büyük kısmının meslek liselerine gitmesini istiyoruz. Önümüzdeki yüzyıl beceri yüzyılı olacak. İşe başlarken insanların hangi becerilere sahip olduğuna bakılıyor.”

TEMATİK MESLEK LİSELERİNİ ANLATTI..

“Tematik kavramını çok fazla kullanmaya gerek yok” diyen Müdür Yılmaz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bir meslek lisemizin her alanda eğitim vermesini istiyoruz. Bizim meslek lisesi sayımız çok fazla. Dolayısıyla, meslek liselerimiz birbirinin tekrarını yapmamalı; aynı alanda yan yana iki meslek lisesi eğitim vermemeli. Bir meslek lisemiz bir alana odaklanmalı, eğer bir okul içerisinde çok fazla dağınık alan olursa odaklanmak mümkün değil. Öğrencilerin, ortaokuldan liseye geçerken kafası karışmamalı.”

EĞİTİMİN ÜÇ ÖNEMLİ AYAĞI VARDIR..

Yalova’nın tecrübeli ve nitelikli bir öğretmen kadrosuna sahip olduğunu söyleyen Müdür Yılmaz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yalova’da tecrübeli bir öğretmen kadromuz var. Tecrübeli ve nitelikli bir öğretmen kadrosuna sahibiz. Bu, güçlü yönlerimizden bir tanesi. Öğrencilerimiz ve ailelerimiz eğitime ilgili. Bu da güçlü yönlerimizden bir tanesi. Sınıf mevcutlarımız düşük bu da güçlü yönlerimizden bir tanesi. Biz bu güçlü yönleri, öğrencilerimiz ve velilerimizin yüzünü okula çevirerek güçlendirmek istiyoruz. Öğrencilerimizin eğitimle ilgili alabilecek her ihtiyaçlarını okuldan karşılanmasını istiyoruz. Okul ile aile işbirliği güçlendirilmeli. Eğitim 3 sacayağı üzerinde yükselir. Birincisi okul ve öğretmen. Okulun ekosistemi güçlü olacak, öğretmen kadrosu tam olacak, fiziki ihtiyaçları karşılanmış olacak. Bu en önemlisi Devletimiz, bütçenin yüzde 15ini eğitime ayırıyor. Bizim 50 ülkenin nüfusundan fazla öğretmen sayımız var. Şehrin ve sivil toplumun eğitime önem veriyor olması lazım; bu ikinci ayak. Üçüncü ayak aile ayağıdır. Aileler de kendilerini eğitimin bir parçası sayacak. Bu üç ayak bir araya geldiğinde eğitimde başarısız olma durumu yok.”

‘TEKNOLOJİYE AYAK UYDURMALIYIZ’..

Teknolojiye ayak uydurulması gerektiğini söyleyen Müdür Yılmaz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ülkemizde önü en açık olan kişiler, meslek liselerinde okuyan öğrencilerimizdir. Bir: bizim teknik elemana ihtiyacımız var. İki: Türkiye şartlarında sanayi işletmelerimiz küçük ve orta ölçekli işletmeler. Teknoloji çok hızlı güncelleniyor. Okullarımızı o hızla güncel teknolojiye kavuşturmamız zor. Öğrencilerimiz güncel teknolojiyi öğrenmek ve onla çalışmak durumunda. Mesleki eğitimin önü açık. Bakanlığımız da buna çok önem veriyor. Ne iş yaparsanız yapın, önünüz çok açık. İkisinin de iyi tarafları, eksik tarafları var. Daha önce öğrencilerin ilgisini, odak noktasını dağıtacak çok fazla uyarıcı yoktu. Şimdi ise öğrencilerin dikkatini dağıtacak çok fazla uyarıcı var. Bizim asıl alanımıza odaklanma süremiz azaldı. Eskiden bilgiye ve kitaba ulaşmak bu kadar kolay değildi. Şimdi internetten istediğiniz kitaba ulaşabiliyorsunuz; bilgiye ulaşmak çok kolaylaştı ama eksik olan odaklanmak. Teknik ve fiziksel imkânlar çok kolaylaştı, öğretmen eksiğimiz yok. Ama odaklanma sorunumuz var. Bakanlığımız, müfredat yenilemesi yaptı. Türkiye Cumhuriyeti’nin 100 yıllık tarihindeki en önemli müfredat yenilemesi bu. Biz müfredatı sürekli güncelliyoruz, ders saatlerimizi değiştiriyoruz, ders içeriklerini değiştiriyoruz, ders materyallerini değiştiriyoruz. Bunların hepsi eğitimin daha iyi hale gelmesiyle ilgili.”

‘BİZİM GENÇLERİMİZ OKUYOR’..

Türkiye’nin ufkunun açık olduğunu söyleyen Müdür Yılmaz, “Bu bir algı, bizim gençlerimiz okuyor. Çoğunun elinde sürekli kitap var. Önemli olan seçici okuyabilmek, nitelikli kitaplar okuyabilmek. Bütün öğrencilerin dünya klasiklerini okuması lazım. Bizim zamanımızda, biz uçak yapmayı, roket yapmayı, bilgisayar yapmayı, ‘bizim yapamayacağımız şeyler’ olarak kodluyorduk kafamızda. Ama şimdi ise ‘yapılabilir’ gözüyle bakıyoruz. Türkiye bu noktaya son yüzyılda geldi. İnsansız hava araçlarında dünyanın en önemli ülkesiyiz şu an. Bizim yaptığımız radarlar dünyanın en önemli radarları sayılıyor şu anda. Teknolojiyi yakalamış vaziyetteyiz. Türkiye’nin ufku açık. Bu konuda hepimiz devletimize güvenmeliyiz. Dünyanın en önemli ve en kıymetli mesleği öğretmenliktir. Dünyada büyük işler başarmış tüm insanlara dokunan bir öğretmeni vardır. Öğretmenlik mesleği hiçbir zaman kıymet kaybetmez. Kızlarım öğretmenlik yapmak isterlerse seve seve.”

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.
Yeni bir yorum göndermek için 60 saniye beklemelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?