yalovahabercihabergazetegündemgüncelson dakikaenflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhpak parti
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Yalova
Hafif Yağmurlu
9°C
Yalova
9°C
Hafif Yağmurlu
Pazar Hafif Yağmurlu
10°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
10°C
Salı Parçalı Bulutlu
12°C
Çarşamba Açık
14°C

YADO YALOVA’NIN OLMAZSA OLMAZI!

YADO YALOVA’NIN OLMAZSA OLMAZI!
29.01.2023 15:26
0
A+
A-

 

  • Marmara’da İDO, BUDO ve diğerlerinin yanında rekabete Yalova’nın kuracağı YADO da girmek zorunda.
  • Yalova’nın tanıtımı, gelişimi, başta turizm olmak üzere tüm sektörlerde ivme kazanması, YADO’nun kurulması ile ivme kazanacak.
  • Başta Yalova valiliği olmak üzere; belediyeler, YTSO, fabrikalar ve tersaneler el ele verip Yalova Deniz Otobüsleri’ni yaşama geçirmeli.

 

  • Haber / Yorum – İbrahim Yurdagül

Tarih; 23 Şubat 2012 Perşembe… Bundan tam 11 yıl önce HABERCİ’nin manşeti: ‘KARABORSBACI İDO İSTEMİYORUZ!’ Yazının konusu, İstanbul Deniz Otobüsleri İDO’nun Yalova bağlantılı hatlarda uyguladığı fahiş fiyat uygulaması…

  • Ve bugün…

Aradan yıllar geçmiş, geçtiğimiz günlerde AK Parti İl Başkanı Muğlim Bağatar, Yalova halkından gelen tepki ve eleştiriler karşısında İDO yönetimi ile bir araya geliyor, Yalova-Yenikapı hattında uygulanan fiyatlarda %15 indirime gidilmesi konusunda ısrarcı oluyor ve İDO’yu ikna ediyor…

11 yıl önce ne ise 11 yıl sonra da aynı; değişen hiçbir şey yok…

Yıllar önce de şirket, istediği gibi fiyatlandırma yapıyor; bugün de aynı…

HABERCİ olarak; İDO ve BUDO’dan sonra Marmara’da bir şirketi de Yalova’nın kurması gerektiğini defalarca gündeme getirdik ve YADO (Yalova Deniz Otobüsleri) firmasının eşit şartlarda deniz ulaşımındaki rekabette yerini alması gerektiğini savunduk…

Biz; aynı noktadayız ve ısrarcıyız…

Şehrin yerel yönetimleri, başta YTSO olmak üzere STK’ları da eninde sonunda bizimle aynı noktaya gelecekler; ancak Yalova halkı yıllarını boşa geçirdiği ile kalacak…

  • Tersaneleri avantaja çevirmeliyiz…

Ülkenin en gelişmiş ve en fazla yatırımcıyı bünyesinde barındıran tersaneleri Yalova Altınova bölgesinde…

Sayın Vali, beraberinde iktidar temsilcileri ve STK’lar olduğu halde tersane girişimcilerine gitse, Yalova olarak deniz ulaşımında böyle bir planlamaları olduğunu söylese, başta Yalova’nın tanıtımı olmak üzere, şehir ekonomisi ve ulaşım kalitesinin artması açısından kendilerinden feribot ve deniz otobüsü üretimi noktasında destek talep etse sonuç almaması mümkün mü? Üstelik bunu; belediye, YTSO, fabrikalar ve tersaneler ile birlikte finanse etme noktasında bir proje geliştirilmesi bu kadar zor mu?

  • YADO kurulursa bakın Yalova neler kazanır?
  • İDO ve NEGMAR gibi şirketlerle ciddi bir rekabet sağlanır.
  • Yalova yolcusu, deniz ulaşımında ciddi bir ekonomik kazanç elde eder, bilet fiyatları dengelenir.
  • İlave hatlar (Adalar, Kadıköy, Sirkeci gibi) devreye girer.
  • Yeni hatlarla kara ulaşımı da rahatlar, ulaşıma çeşitlilik gelir (Mudanya, Tekirdağ, Çanakkale gibi)
  • Her ilçesi denize kıyısı bulunan Yalova’da; (Çınarcık, Termal, Armutlu, Çiftlikköy, Altınova) şehir içi hatlar oluşturulur ve özellikle nüfusun yoğun olduğu yaz aylarında hem ulaşım rahatlar hem de ekonomi hareketlenir.
  • Belki de hepsinden önemlisi, İstanbul gibi bir metropolden on binlerce insan, uygun tarifeler-kampanyalar yoluyla Yalova’ya gelir. Yalova’nın kaplıcaları, batısındaki doğa harikası güzellikleri, doğusundaki tarihi farklılıkları iç turizm yoluyla tüm bölgeye açılır, ekonomi hareketlenir, turizm yatırımları artar, arsa-arazilerimiz ve ile mülklerimiz değer kazanır, Yalova gelişir.
  • Ve son olarak; Yalova’nın bilinirliği artar, şehrin tanıtımında çok ciddi mesafe kat edilir, bu gelişim yabancı yatırımcıların da dikkatini çeker ve butik Yalova şehri bölgenin, ülkenin ve hatta dünyanın gözbebeği bir konuma bürünür.

 

 

 

 

 

 

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.