Haber / Zeynep TAŞTAN
Çok fazla sayıda kişinin katıldığı festivalde öğrencilerin el emeği göz nuru eserleri okul bahçesine kurulan 20 stantla çadırlarda sergilendi. İlkokul, ortaokul, Anadolu Lisesi ve Fen Lisesi Öğrencileri bir yıl boyunca hazırladıkları eserleri stantlarda guruplar halinde başlarında öğretmenleri ile sergiyi ziyaret eden velilere çalışmaları ile ilgili bilgi verdiler. Festival açılışını Kadıköy Belediye Başkanı Mehmet Şahin gerçekleştirdi. Deney ve çalışmalarını sergilendiği, müzik dinletisi ve dans gösterilerinin yapıldığı festival, robot araç yarışması ve spor etkinliklerinin ardından sona erdi.
UĞUR’DA ‘5 DİL 2 BECERİ’ NEDİR?
Uğur’da ‘5 Dil 2 Beceri’ hakkında bilgi veren Uğur Okulları Kampüs Müdürü Mustafa Özen, “Uğur Okullarında öğrenciler ‘5 Dil 2 Beceri’ temelli eğitim programları kapsamında öğrenim görür. Mutlu bir nesil yetiştirmek üzerine kurulu Uğur Okulları eğitim programında öğrencilere bu dil ve becerilerin kazandırılması hedeflenir. Ana dil; öğrencilerin, toplumsal ilişkilerde en güçlü bağların kurulmasını sağlayan ana dili en iyi şekilde öğrenmeleri, okuma kültürünü doğal ortamında kazanmaları, hayallerini ve fikirlerini yazıya dökebilmeleri, küçük yaşlardan başlayarak düzenli kitap okuma alışkanlığı kazanmaları, sözel ifade yeteneklerini geliştirmeleri hedeflenir. Bilimin dili matematik; yaşamın her alanında karşımıza çıkan matematiğin, günlük hayattaki yerinin ve öneminin kavratılması hedeflenir. Öğrencilerin problem çözme becerilerinin gelişmesi ve bu becerileri günlük hayatında da kullanması amaçlanır. Yabancı dil; global dünyada sahip olunması gereken en önemli yetkinliklerden biri olan yabancı dil, Uğur Okulları’nda okul öncesi dönemden itibaren öğrencilere kazandırılır. Öğrencilerin yabancı dili yalnızca öğrenmeleri değil edinmeleri hedeflenir. Teknolojinin dili kodlama, robotik, STEM&erkenSTEM: Uğur Okulları’nda öğrenciler, günümüzün gerektirdiği bilgileri edinirken geleceğe de hazırlanır. Bilgi ve İletişim Teknolojileri kapsamındaki kodlama, dijital vatandaşlık gibi derslerle öğrencilerin teknolojiyi üretmeleri hedeflenir. Türkiye’de ilk defa okul öncesi ve ilkokul kademelerinde Uğur Okullarında uygulanan erkenSTEM eğitim yaklaşımıyla ise araştıran, üreten, problem çözebilen nesiller yetiştirilir. İnsanlık dili; öğrencilerin öncelikle iyi insan olmak felsefesinden yola çıkarak davranış dilini çok iyi öğrenmeleri önemsenir. Kendine güvenen, duygularını tanıyan, sınırlarını bilen ve koruyan, başkalarının sınırlarına saygı duyan, üretmeye ve öğrenmeye hevesli bireyler olarak topluma katkıda bulunmaları hedeflenir. 2 beceri: sanat ve spor; çağdaş, yaratıcı, kendini ifade edebilen ve sorumluluk duygusuna sahip bireylerin sanat ve spor eğitimi ile yetişeceği ilkesinden yola çıkılarak öğrencilere bu bilincin kazandırılması hedeflenir” diye konuştu.