2024 HİBE DÖNEMİ ERASMUS+ AKREDİTASYON PROGRAMLARI BAŞLANGIÇ TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ..
Haber / Zeynep TAŞTAN
2024 Hibe Dönemi Erasmus+ Akreditasyon Programları başlangıç toplantısı, 12 Eylül 2024 tarihinde Yalova Şaban Temuge Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Oteli’nde yapıldı. Toplantıya konsorsiyum üyesi okulların yöneticileri ve öğretmenleri katılım sağladı.
TOPLANTININ AMACI VE İÇERİĞİ..
Toplantının açılış konuşmaları, katılımcılara programın önemi ve hedefleri hakkında genel bilgi vererek başladı. Konuşmaların ardından Erasmus+ Akreditasyon Programının 2024 yılı hedefleri, akreditasyon süreçleri ve başvuru aşamasındaki yenilikler detaylı bir şekilde ele alındı. Katılımcılar, uluslararası işbirliklerinin daha etkili hale getirilebileceği ve programın okul bazında nasıl daha verimli kullanılabileceği konularında bilgilendirildi.
2024 YILI HEDEFLERİ VE YENİLİKLER..
Programın 2024 yılı hedefleri kapsamında, katılımcılara okulların uluslararası projelere daha etkin bir şekilde dahil olmaları için atılması gereken adımlar ve süreçler detaylandırıldı. Akreditasyon sürecindeki yenilikler, başvuru sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar ve kabul oranlarını artıracak stratejiler katılımcılarla paylaşıldı. Bu kapsamda özellikle dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve kapsayıcılık gibi güncel temalara vurgu yapıldı.
PROJE TANITIMI VE İŞ PLANLAMASI..
Toplantıda, katılımcı okullara yönelik Erasmus+ projelerinin tanıtımları yapıldı. Proje başlangıç aşamasında yapılacak iş ve işlemler, sorumluluklar ve okulların proje süreçlerine katılımının nasıl optimize edilebileceği ele alındı. Bu süreçte, özellikle konsorsiyum üyesi okullar arasında etkili iletişim ve işbirliği geliştirilmesi gerektiği vurgulandı.
ULUSLARARASI İŞBİRLİKLERİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ..
Toplantının önemli bir bölümünde, uluslararası işbirliklerinin daha etkili hale getirilmesi ve Erasmus+ projelerinin okulların eğitim kalitesine nasıl katkı sağlayabileceği üzerinde duruldu. Katılımcılara, uluslararası ortaklıkların kurulması ve bu ortaklıkların sürekliliğinin sağlanması için gerekli stratejiler aktarıldı. Öğretmenler, öğrenciler ve kurumlar arasındaki etkileşimin artırılması, karşılıklı bilgi alışverişi ve iyi uygulamaların paylaşılması konularında bilgiler sunuldu.