Haber / Zeynep TAŞTAN
Türkiye, balıkçı gemisi inşasında atağa geçti. 2020’de rakibi İspanya’yı geride bırakarak en fazla ihracat yapan ülke olan Türkiye, bu yıl da liderliğe koşuyor. Dünyanın ilk hibrit balıkçı gemisi ve dünyanın en büyük canlı balık taşıma gemisi Türk mühendislerin imzasıyla Avrupa’ya gidiyor. Son olarak Tersan Tersanesi Norveç’in Østerfjord A.Ş. firması için inşa ettiği NB1098 inşa no.lu balıkçı gemisini teslim etti.
Dünyanın en büyüğü..
Marinteknikk tarafından tasarlanan Østerfjord; tahrik sistemi, enerji üretimi, balıkçılık verimliliği, mürettebat güvenliği ve konforu açısından en yeni çözüm ve teknolojilerin bir arada toplandığı alanında benzersiz bir gemi olarak inşa edildi. Dizel mekanik, dizel elektrik ve saf elektrikli tahrik sistemi ile hibrit bir gemi olan Østerfjord yüksek enerji verimliliği sağlıyor. Yenilikçi tahrik sisteminin yanı sıra, Danish Seining ve Longlining gibi iki farklı balıkçılık yöntemini birleştiren gemi, dünyada amaca yönelik inşa edilmiş bu tipteki ilk gemilerden biri. 2560 kW Bergen Dizel ana makine, Yanmar Jeneratörleri ve 500 kW batarya sistemi ile donatılan gemi de ayrıca kötü hava koşullarında dahi avlanmaya olanak sağlayacak bir “moonpool” bulunuyor. 67 metre uzunluk ve 14,6 metre genişlik ölçüleri ile dünyanın en büyük Longliner ve Danish Seiner balıkçı gemisi olan Østerfjord, gelişmiş bir balık işleme fabrikası ile donatıldı. Gemi de 23 kişilik mürettebat için konforlu yaşam alanları tasarlandı.