Tarih; 23 Şubat 2012 Perşembe… Bundan tam 11 yıl önce HABERCİ’nin manşeti: ‘KARABORSBACI İDO İSTEMİYORUZ!’ Yazının konusu, İstanbul Deniz Otobüsleri İDO’nun Yalova bağlantılı hatlarda uyguladığı fahiş fiyat uygulaması…
Aradan yıllar geçmiş, geçtiğimiz günlerde AK Parti İl Başkanı Muğlim Bağatar, Yalova halkından gelen tepki ve eleştiriler karşısında İDO yönetimi ile bir araya geliyor, Yalova-Yenikapı hattında uygulanan fiyatlarda %15 indirime gidilmesi konusunda ısrarcı oluyor ve İDO’yu ikna ediyor…
11 yıl önce ne ise 11 yıl sonra da aynı; değişen hiçbir şey yok…
Yıllar önce de şirket, istediği gibi fiyatlandırma yapıyor; bugün de aynı…
HABERCİ olarak; İDO ve BUDO’dan sonra Marmara’da bir şirketi de Yalova’nın kurması gerektiğini defalarca gündeme getirdik ve YADO (Yalova Deniz Otobüsleri) firmasının eşit şartlarda deniz ulaşımındaki rekabette yerini alması gerektiğini savunduk…
Biz; aynı noktadayız ve ısrarcıyız…
Şehrin yerel yönetimleri, başta YTSO olmak üzere STK’ları da eninde sonunda bizimle aynı noktaya gelecekler; ancak Yalova halkı yıllarını boşa geçirdiği ile kalacak…
Ülkenin en gelişmiş ve en fazla yatırımcıyı bünyesinde barındıran tersaneleri Yalova Altınova bölgesinde…
Sayın Vali, beraberinde iktidar temsilcileri ve STK’lar olduğu halde tersane girişimcilerine gitse, Yalova olarak deniz ulaşımında böyle bir planlamaları olduğunu söylese, başta Yalova’nın tanıtımı olmak üzere, şehir ekonomisi ve ulaşım kalitesinin artması açısından kendilerinden feribot ve deniz otobüsü üretimi noktasında destek talep etse sonuç almaması mümkün mü? Üstelik bunu; belediye, YTSO, fabrikalar ve tersaneler ile birlikte finanse etme noktasında bir proje geliştirilmesi bu kadar zor mu?