Yukarı Çık

YALOVA ORTAÖĞRETİMDE ZOR DÖNEM

1 Ağustos 2021 Pazar 15:39:47
2669 kez okundu.

 

Yalova’daki proje okullarına kayıt işlemleri başladı.

Yalova Fen Lisesi 00, 3 ile 03, 3 yüzdelik dilimleri arasında öğrenci aldı. Yani 00,1 ile 00,3 arası öğrencilerimiz yine il dışını tercih etti. Yalova Fen Lisesi 419, 486 puanla başladığı kayıtlarını 471, 319 puanla kapattı.

Tercihlerde, proje okuluna dönüşen Şehit Osman Altınkuyu Proje Lisesi ikinci sırayı aldı. 03,3 ile 09,2 arası yüzdelik dilimden öğrenci alarak proje okulu standartlarına ulaşmayı başardı. 419, 263 puanla başladığı kayıtlarını 376, 051 puan aralığında kapattı.

Yalova Anadolu Lisesi bünyesi içinde açılan Yalova Proje Lisesi ise proje okulları standardının dışına taştı. Yani %10’luk dilimin üstüne çıktı. 05,8 ile başladığı yüzdelik dilimi 14,7 ile kapattı. En yüksek 397, 924 puanla öğrenci kaydı alırken en düşük 347,39’la kayıt kapattı. Yalova Proje Lisesi bir bakıma öğrencisinin yarısını adrese dayalı kayıt yapan Anadolu Liseleri seviyesindeki öğrenci potansiyeliyle tamamladı. Bu oran Yalova Proje Lisesi’ni marka yapmaz. Yalova Anadolu Lisesi’nin kapanması, Yalova Proje Lisesi’nin proje okulları standardında öğrenci alamaması tarihi bir haksızlık olarak karşımıza çıkıyor.

Sosyal Bilimler Lisesi de standartların altında kaldı. 08.1 ile başladığı kayıt oranını 15.7 ile kapattı. En yüksek 382, 693 puanla başladığı kayıtlarını en düşük 342, 726 puanla kapattı. Yığılma %10 dilim üzerinde olduğu için proje okulu şartlarının ve standartlarının dışına taşmak zorunda kaldı.

Diriliş İHL’nin adı değişerek Şehit Muhammed İslam Altuğ Anadolu İmam Hatip Lisesi oldu. Proje okulu olmasına rağmen tabelasında Anadolu isminin olması bana biraz çelişki gibi geldi. Yalova’da iki farklı lisenin proje okuluna çevrilmesiyle bu okul, öğrenci potansiyeline bağlı standartlar açısından büyük haksızlıklara uğradı. 06, 5 yüzdelik dilimiyle başlayan kayıtlarını 18.9 oranıyla kapattı. Öğrenci alımında en yüksek 397.974 puanla başlayıp en düşük 329.082 ile kayıtlarını kapattı.

Şimdi burada önemli bir iki meseleye değinmek istiyorum:

Yalova’da iki lisesinin aynı anda proje okulu olması beraberinde birçok olumsuzlukları ortaöğretimin içine kattı. En önemli iki sorundan bahsedeyim. Birincisi proje okulu demek %10’luk dilimden öğrenci almak demektir. Neredeyse oran %20’ye ulaştı. İkincisi ise Yalova Anadolu Lisesi’nin kapanma kararıyla birlikte geçen yıl adrese dayalı öğrenci alan okullarının 100 dersliği bu yıl 60’ın altına düştü. Gerilemek zorunda kaldık.

Yalova Anadolu Lisesi’nin proje okuluna dönüşmesini en başta çok önemsemiştim. Lakin dönüşmediği gibi içinde bağımsız bir okul açıldı ve hemen ardından Şehit Osman Altınkuyu Anadolu Lisesi proje okuluna dönüştürüldü. İşte bu durum Yalova’da tüm hesapları ve öğrenci kayıt oranlarını ters yönde etkiledi. Proje okulunda geri adım atılamadığı için tüm ortaöğretim okulları olumsuz etkileşime maruz kaldı. Bana kalsa ya da fikrin nedir diye sorulsa derim ki: Yalova Proje Lisesi sınıflarını Şehit Osman Altınkuyu Proje Lisesi’ne katar, Yalova Anadolu Lisesi’ni adrese dayalı merkez okul olarak devam ettirir, böylece tıkanıklığın önüne geçerim.

Pandemi şartları hayatımızı zorlarken 9. sınıflarda 38 kişilik dersliklerin varlığını kimseye izah etmek mümkün değil. Zaman geldi sınıfları ikiye böldük. 10’ar ya da 15’er öğrenciyle ders yaptık. Şimdi 38 kişilik sınıfı ikiye bölseniz yine pandemi şartlarına uyum sağlayamazsınız. Bu çok sıkıntılı bir durum. Çünkü bu 38 kişilik sınıflara bir de yabancı kontenjanı eklenecek. Ve sınıflar bir anda 45 sayısına ulaşacak.

Önümüzdeki yıl bunun hesabını kim, kime verecek?

Yalova Anadolu Lisesi’nin A Blok binası yıkıldı. Biz ona tabut okul diyorduk. Şükür ki bu durumdan kurtulduk. Lakin Yalova’nın ikinci tabut okulu boşaltılan ve yerine Halil İnalcık Anadolu Lisesi açılan eski Ticaret Lisesi binasıdır. Yani şimdiki adıyla Adnan Menderes Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi. 99 depreminden sonra en üst katı traş edilen sonra heyelan yüzünden tahrip olan yorgun bir binadan bahsediyorum. Asıl yıkılıp, yerine yeni bina yapılması gereken okul budur. Bu okul binasının hayat hikâyesini bilmeyenler lütfen araştırıp öğrensinler. 1999 Büyük Marmara Depremi’ni yaşayanlarla konuşsunlar.

Bu binada Halil İnalcık Anadolu Lisesi adıyla okul açılması birçok idarecinin aşırı talepte bulunmasına neden olmuştur. İsterseniz bir deneme yapınız, ehliyet sınav merkezini bu binadan kaldırınız. Bakalım o kadar ısrarlı taleple karşılaşacak mısınız?

Ömrümü eğitim işlerine adamış naçizane bir öğretmen olarak Yalova ortaöğretiminde karşılaştığımız zorlukları ifade etmeye çalıştım. Arzum şudur ki, eğitim işlerine eğitim dünyasının içinde ter akıtanlar karar versin. Sınıfta tebeşir tozu yutmayan, öğrencinin gözünün içine baktığında derdini anlamayan, kalabalık sınıfın nasıl bir kahır ortamı olduğunu bilmeyen böyle karışıklıkların doğmasına sebebiyet verebilir.

Öğretmenin dünyası, öğrencilerinin varlığından ibarettir. Eğitim işlerinde her türlü karar önce öğrencinin durumuna bakılarak alınır. Öğrenci gözetilmeden verilen her karar, karar sahibine olumsuzluk olarak geri döner. O halde diyorum ki; zorlamaya gerek yok. Böyle giderse ortaöğretim işleri arapsaçına dönecek.

LGS’de ilk on şehir içinde değiliz. Üniversite sınavlarında da üstün başarımız yok. Hâlbuki Yalova geçmişte ülke çapında şampiyonluklar yaşamıştı.

O güzel günleri geri istiyoruz.

 

 

 

 

Haber Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.


Haber Portalı