Yukarı Çık

YALOVA LOGOSU NASIL OLMALI

13 Mayıs 2019 Pazartesi 15:52:38
533 kez okundu.

 

Logo, bir firmayı ya da kurumu temsil eden işarettir.

Logonun içinde harf olabilir. Yazı olabilir. Bir işaretle kurum ya da firmanın tanıtımı yapılabilir.

Logo, imajdır.

Görücüsüne subliminal mesaj verir.

Logo kendini unutturmaz.

Hatta görücüsüne kendini hatırlatır.

Rengi görüldüğünde ya da işareti fark edildiğinde kime ya da neye ait olduğu hemen anlaşılır.

Yalova’nın Logosu’na gelince…

Yakın bir zamanda Yalova Üniversitesi’nin logosu yapılmıştı. Epey de tartışma konusu olmuştu. Yalovalılar bu logoyu benimsemedi.

Altında Yalova Üniversitesi yazıyor.

Logodan Yalova Üniversitesi yazısını çıkarıp yabancı birine gösterseniz...

Acaba Yalova Üniversitesi’ne ait olduğunu anlayabilen çıkacak mı?

Yalova Belediyesi’nin logosu da öyle…

Logonun altından Yalova Belediyesi yazısını kaldırın. Oradaki işaret ve sembollerin Yalova Belediyesi’ne ait olduğunu anlayamazsınız.

Şimdi sıra Yalova Valiliği’nin logosunda…

Yalova’nın neyi meşhur?

Kentimizin bir simgesi var mıdır?

Logo şemasının bir tarafında Yalova Valiliği yazısı olmasa, bize o sembol ve şekiller Yalova’yı hatırlatacak mıdır?

Yalova Valiliği Logosu içerisinde bir subliminal mesaj olacak mıdır?

Yalova’nın tarihi sembollerine bakacak olursak…

Kral Konstantin ve annesi Helena için Yalova Dağ Hamamları kutsal bir mekândı.

Yalova, Orhangazi zamanında fethedildi.

Tarihin derinliklerinde hep kaplıca sularıyla tanınırdı.

Abdülmecid ve Abdülhamid kaplıca suları sebebiyle Yalova’ya hayli yatırımlar yaptı.

Atatürk’ün yazlık başkenti gibiydi.

Yürüyen Köşk bunların içinde en net mesaja sahip kültürel mirasımızdır.

Coğrafik sembolleri ise…

Yeşil ve mavi, küçük bir yüz ölçüme sahip olmamıza rağmen en önemli özelliğimizdir.

Denizi ve doğası Yalova’nın en kıymetli hazinesidir.

Tarımsal ürünlerimizden ön plana çıkan ne var?

Elma bir zamanlar en önemli tarımsal ürünümüzdü.

Bamyası, fasulyesi, kızılcığı meşhurdu.

Şimdi kivisi…

Sanayi şehri miyiz?

Bizimle fazla özdeşleşmeyen doğu tarafımızda bir sanayi yoğunluğu var.

Altın gerdanlığımızın başlangıç boğumunda tersanelerimiz faaliyet halindedir.

Dünyada iki tane Trepena var. Tırpan şekli gibi. Biri İtalya Sicilya’da…

Diğeri Güney ve Kuzey Marmara’nın Kocaeli’ne doğru uzanan Trepenası…

Bu gerdanlık günümüzde kadir-kıymetten uzak kaldı.

Kültür şehri miyiz?

Değiliz.

Ya turizm?

Yazlık turizmi bir nebze…

Somut olmayan Kültürel mirasımızın neler olduğunu bilen bile yok.

Eldeki veriler bunlar.

Hangisi logomuzda temsil hakkına sahip olacak?

Logo çizmek, teknik yeteneği olanın işi…

Lakin logodaki simge ve sembolleri inceleyip eleştirmek ya da hakkını vermek bizim işimiz.

Logoda bir çizgi olmalı. Altınova’dan Yalova’ya doğru uzanan…

Çizginin sol tarafı mavi, sağ tarafı yeşil olmalı.

Bu çizgi Osmanlının Yalova’ya uzanan kuşağı olurken Atatürkleşmeli…

Sonra Yalıova, Yalakabad, Yalve, Yaluva, Yalva, Yalova gibi her ismin baş harfi olan “Y” bu çizginin ana hattını oluşturmalı.

Çizgi Yalova’ya geldiğinde “Y” harfinin iki kavşağa ayrılması gibi biri kaplıca diğeri sahil turizmini ifade eden iki çizgiye dönüşmeli.

Dünyanın neresinde olursa olsun bu simgeye bakan kişi hiçbir alt yazı olmadan bunun Yalova logosu olduğunu anlamalı.

Nasıl çizilir? Bilmiyorum.

Sade olmalı ama birçok özelliği ifade etmeli.

Mis gibi Yalova kokmalı. Aceleye gelmemeli.

Toplum tarafından kabul edilirliği olmalı .

Hele yeni logo bir onaylansın…

Bakar bakar, yeniden yazarız.

Logo olsun ama…

İçinde Yalova olsun.

Bize yabancı bir sembol, Yalova’nın logosu olmasın.

Kalın sağlıcakla…

 

 

 

 

 

 

Haber Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.


Haber Portalı