Yukarı Çık
 
'YALOVA'YI MARKA ŞEHİR YAPMALIYIZ'
9 Nisan 2019 Salı 17:12:55
643 kez okundu.

 

 

 

Yalova Valisi Muammer Erol, YTSO Başkanı Tahsin Becan, İl Emniyet Müdürü M. Hakan Fındık ve İl Jandarma Alay Komutanı Albay Ali Gemalmaz, basın mensupları Uygulama Oteli'nde ile bir araya geldiler.

 

Haber / Zeynep TAŞTAN

Yalova Valisi Muammer Erol, Uygulama Oteli'nde bazı kurum müdürleri ve basın mensupları ile bir araya geldi. Valilik tarafından düzenlenen toplantıya, İl Emniyet Müdürü M. Hakan Fındık, YTSO Başkanı Tahsin Becan, İl Jandarma Alay Komutanı Albay Ali Gemalmaz, YTSO Başkan Yardımcısı Kenan Engin ve bazı kurum müdürleri ile basın mensupları katıldı.

Araştırma 12 bölgede yapıldı..

Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) tarafından desteklenen 'Marka şehir olma sürecinde Yalova: Türkiye’de Yalova algısı ve imajı üzerine bir araştırma' anketi Yalova Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Metin Işık tarafından yapıldı. Katılımcılara anket sonuçları ile ilgili bir sunum yapan Işık, ilginç sonuçlar elde ettiklerini belirtti. Araştırmanın 12 ilde toplam 1250 kişi üzerinde gerçekleştirildiğini dile getiren Prof. Dr. Metin Işık, “Projenin temel amacı Yalova'nın Türkiye'deki imajını ve algısını ortaya koyarak, şehrin adeta bir fotoğrafını çekmektir.  Bu bağlamda çalışmanın Yalova'nın marka şehir olma projesine de ışık tutması ve yol göstermesi hedeflenmektedir. Bu bağlamda proje ile Yalova'yı hem ‘şehir imajı’ hem de ‘kent halkı imajı’ ortaya konularak; marka şehir olma faaliyetleri yürütülmesi gerek. Bu proje ile farkındalık oluşturulması da amaçlanmaktadır. Araştırma kapsamında DPT tarafından yapılan İBSS (İstatistiksel Bölge Birimleri Sınıflandırması) baz alınarak 12 bölge endeksi bağlamında (DÜZEY 1- NUTS 1) her bir bölgeden 12 il seçildi. Ankara, Antalya, Erzurum, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kayseri, Kocaeli, Malatya, Tekirdağ, Trabzon ve Zonguldak illerinde 1250 kişiyle yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak anket uygulaması gerçekleştirildi” dedi.

'Yalova kelimesini duyunca pozitif düşünüldü'..

Prof. Dr. Metin Işık, sunumunda şu sözlere yer verdi: "2 temel başlık altında yapılan çalışmada ortaya çıkan sonuçlar ise şu şekilde: Yalova kelimesini duyunca, insanların aklına olumlu (pozitif) şeyler gelmektedir. Her 100 kişiden 72'sinin Yalova'yla ilgili olumlu görüşlere sahip olduğu görülmektedir. Yalova kelimesini duyunca insanların ilk akıllarına gelen şey 'deprem' olmaktadır. Bunu sırasıyla feribot, kaplıcalar-termal sular ve Yalova Üniversitesi izlemektedir. Ankete katılanların yüzde 63,2'si Yalova şehrini hiç ziyaret etmediklerini ifade ederken; Yalova'yı ziyaret edenlerin oranı ise yüzde 36,8 olarak tespit edilmiştir. Yalova'yı hangi bölgemizde yer aldığını sormak suretiyle Yalova'nın bilinilirliği tespit edilmeye çalışılmıştır. Katılımcıların yüzde 87,3'ü Yalova'nın Marmara Bölgesi'nde yer aldığını belirtmişlerdir. Katılımcıların yüzde 24,9'u Yalova'yı en önemli değerinin kaplıcaları-termal suları olduğunu ifade etmişlerdir. Bunu yüzde 21 ile denizi, 13,6 ile yeşilliği, yüzde 13,2 ile Yürüyen Köşk, yüzde 12,2 ile tarihsel zenginlikleri ve yüzde 12 ile Yalova Üniversitesi takip etmektedir. Katılımcılar Yalova'yı tek kelime ile nasıl tanımlarsınız? şeklindeki soruya şu cevapları vermiştir: Katılımcıların yüzde 21'i Yalova'yı 'yaşanabilir' bir şehir olarak nitelendirmiştir. Deneklerin yüzde 20,2'si Yalova'yı küçük bir şehir olarak tanımlarken; yüzde 16,3'ü güzel, yüzde 15,9'u, şirin, yüzde 10,8'i gelişmemiş, yüzde 8,6'sı ise harika bir şehir nitelemesi yapmıştır. Araştırmaya katılanların yüzde 34,8'i ise Yalova'da yaşayabileceklerini yüzde 34,3'ü Yalova'da yaşamak istemeyeceklerini ifade etmişlerdir. Araştırmaya göre katılımcılar, Yalova ilini modern bir şehir olarak görmektedir. Katılımcıların gözünde Yalova'nın bir sanayi şehri olduğuna inanan ve inanmayanların sayısı hemen hemen birbirine eşit düzeydedir. Katılımcıların gözünde Yalova temiz, sakin, güvenli bir şehir olarak görülmektedir. Katılımcıların gözünde Yalova'yı ucuz bir şehir olarak görenlerle görmeyenlerin oranı birbirine yakın çıkmıştır. Katılımcılar Yalova halkını dindar bir halk olarak nitelendirmektedir. Katılımcılara göre Yalova halkı hoşgörülü bir halktır. Katılımcıların Yalova halkını sıcakkanlı olarak nitelendirdiği görülmektedir. Yalova halkı yardımsever bir halk olarak görülmektedir. Katılımcılar Yalova halkını girişimci bir halk olarak görmektedir. Yalova halkı katılımcılar tarafından çalışkan bir halk olarak görülmektedir."

'Ayrı ayrı çalışma yapacağız'..

Yapılan araştırmayı değerlendiren ve turizm konusunda adım atacaklarını söyleyen Vali Erol, "Yalova’ya dışarıdan bakış nasıl. Biz bu çalışmada buna cevap aradık. Bunun sonrasında da bir plan çizmek zorundayız. Bu çalışma zeminin ne olduğunu bize gösterdi. Şimdi üzerine binayı inşa edeceğiz. Eksiklerimizi gördük. Hangi alanların güçlendirilmesi gerektiğini tespit ettik. Her bir başlık için oturup ayrı ayrı bir çalışma yapacağız" dedi.

'Tanıtım toplantısı düzenleyeceğiz'..

"Bütün bunlar bir konsept içerisinde ama birbirine karıştırılmadan çalışılacak" diyen Erol, "İlin tanıtımında elimizde olan kaynaklar var. Kültür Bakanlığı’nın elindeki bütçeler var. Merkezden proje götürerek alabileceğimiz kaynaklar sadece bunlar. Ama son yıllarda baktığımızda illerdeki tanıtım çalışmaları büyük oranda mahalli idarelerin özellikle de belediyelerin kaynak ayırması ile şekillenebiliyor. Bundan sonraki atılacak adımlarda yerel idarelerin bir araya gelerek konuşması lazım. Seçimden de yeni çıktık. Halktan güç almış yeni mahalli yöneticilerimiz var. Ben onların da Yalova’nın tanıtımı anlamında çok aktif olacaklarına inanıyorum. Bunun bir iş fırsatı hatta ıskalamaması gereken bir iş fırsatı gibi düşünülmesi lazım. İleride mutlaka tanıtım başlığı altında bir toplantı düzenleyeceğiz. Belediye başkanlarını ve turizm sektörünün temsilcilerini de bu toplantıya çağıracak ve bir tanıtım atağı başlatacağız” diye konuştu.

'Turizm acentelerine büyük iş düşüyor'..

Yalova’nın 3 büyük ilin ortasında olduğuna dikkat çeken Vali Erol, İstanbul, Bursa ve Kocaeli’nde 30 milyona yakın insanın yaşadığını belirtti. Bu potansiyelin bir bölümünün dahi Yalova’ya çekilmesinin çok önemli olduğuna değinen Vali Erol, “Yalova’yı dışarıdakilere en iyi şekilde anlatabilmemiz lazım. Bunu da en iyi ilin tanıtımından bir kazanç elde edebilecekler yapar.  Bunlar da turizm acenteleridir. Hedef kitle onlar olacak. İç turizmi hareketlendiren bu acenteleri hedefe koyup ona göre adımlar atacağız. Onları bir şekilde Yalova’ya getireceğiz ya da biz onların ayağına gideceğiz. Bu alanda elimizden gelen gayreti göstereceğiz. İç ve dış piyasada Yalova’yı günlük, haftalık turizm paketlerine dahil etmemiz lazım. Bizim çevremizde bu profile uyan 30 milyonluk bir nüfus olduğunu düşünürsek ne büyük bir potansiyeli ile çekebileceğimizi görürüz” şeklinde konuştu.

Haber Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.


Haber Portalı